۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۷۳۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ دسته: پول و بانک
۳

بر اساس قوانین جدید بانک مرکزی اتحادیه اروپا بانک های اروپایی می توانند در زمان بحران های مالی سپرده های مشتریان خود را مسدود نمایند. قانون جدید به معنی پایان تضمین بازگشت سپرده مردم از سوی بانک مرکزی اتحادیه اروپا است.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی اتحادیه اروپا به تازگی قوانین بانکداری را تغییر داده و قصد دارد به حمایت از منابع مالی سپرده گذاران در بانک های کشورهای اروپایی پایان دهد.

بر اساس تغییرات جدید که قرار است به زودی اجرایی شود بانک های کشورهای اروپایی دیگر ملزم به تضمین بازپرداخت تمامی سپرده های مشتریان خود نیستند و می توانند در زمان وقوع بحران مالی برای بانک، سپرده مردم را مسدود نموده و تنها بخشی از مبلغ اصل پول را به آن ها بازگردانند.

در بیانیه بانک مرکزی اتحادیه اروپا در این خصوص آمده است: «در زمان وقع بحران مالی، به منظور ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در منابع مالی، این امکان برای بانک فراهم خواهد بود که سپرده ها و مطالبات سرمایه گذاران و سپرده گذاران را مسدود نمایند و در مقابل اوراق و یا اسنادی را به سپرده گذاران تحویل دهد.»

تا پیش از این بانک مرکزی اتحادیه اروپا بازپرداخت سپرده های کمتر از ۱۰۰ هزار یورو به سپرده گذاران حتی در صورت وقوع بحران مالی برای بانک ها را تضمین کرده بود. اما بر اساس قوانین جدید این تضمین نیز منتفی شده است.

بر اساس قوانین جدید در طول دوران بحران موسسات مالی و بانکی سپرده گذاران تنها می توانند به قدر رفع نیاز روزانه خود به سپرده های خود دسترسی داشته باشند وامکان برداشت بیش از حد تعیین شده برای مصارف روزانه، از سپرده های خود ندارند.

برای این منظور نیز سپرده گذاران باید درخواست خود را به اطلاع نهادهای مربوطه برسانند و بعد از ۵ روز کاری به درخواست آن ها پاسخ داده می شود و سقف برداشت از حساب به منظور گذران زندگی برای آنان تعیین می شود.

بانک مرکزی اتحادیه اروپا هدف از تغییر و بازبینی قوانین بانکداری و حذف تضمین بازپرداخت به سپرده گذاران را اطمینان از پایداری مالی و جلوگیری از ایجاد بحران های جدید عنوان کرده است.

منبع: راشا تودی

  1. حکایت موسسات مالی ومردم ودولت:این است که سرپرست خانواده به جهت رفاه وآسایش اعضای خانواده لوازم وامکاناتی را تهیه میکند واعضاء خانواده هم درخورنیازخود از آن امکاناتی که توسط بزرگ خانواده تهیه شده وباتوجه به ایمانی که به بزرگ خانواده دارند ازآن امکانات استفاده میکنند حال چنانچه درحین استفاده مشکلی برای اعضاءخانواده بوجود بیاید شرعآ وقانونن رفع مشکل وظیفه بزرگ خانواده میباشد نه اینکه بیاید وحاشیه سازی وفرافکنی کند که فلانی چرا شمارفتی ومثلآ فلان غذا را تناول کردی که این مشکل برایت پیش بیاید مادر حکومت اسلامی به حاکمان خود ایمان داریم و هرچیزی که درجامعه موجود میباشد را با اطمینان استفاده میکنیم واگر غیر ازاین باشد حاکمان ما در جایگاه غصبی نشسته اند وبه مردم بگویند که ما فقط رای شما را میخواهیم به مشکلات شما کاری نداریم هریک خود برای رفع مشکلاتتان عمل کنید آنوقت به این جامعه چه باید گفت؟؟؟؟؟؟؟

    ۰۱
  2. موسسات مالی هیچ مشکلی نداشتن فقط تنها مشکلشون زیر بار زورگویی های دولتی نرفتن بودوگر نه تمامی سپرده گذاران اگر در موقعت آرامی ازشون سوال کنید هردو طرف از همدیگه راضی بودن این مشکل فقط توسط دولت درست شده پس همگی آگر میخواهید به حق خود برسید اتحاد وهمفکری در کنار موسسات بایستی جلوی زورگویی های بانک مرکزی رابگیریم در دولت های خارجی که در قانون ودینشان حرفی از حق الناس زده نشده اگر سرمایه گذاری جایی اندوخته داشته باشد پس از مرگ وی هم همگی بسیج میشوند تا ورثه آنها را پیدا کنند وتمام معوقات و متعلقات سرمایه گذارراباسود کامل به نرخ روز حساب میکنند وبه آنها بااحترام میدهند اما؟در اینجا صحبت از دین ورعایت حقوق شهروندی که میشود دولتیان ومجلس وقضایی گوش فلک را کر میکنندامادروقت عمل آنها که میبایست از حقوق مردم دفاع کنند دنبال فرصت کوچکی هستن تا حق مردم مظلوم وبی دفاع را بخورند واگر کسی صدایش در آید هزار انگ بهش میچسبانند خدا به داد همه مابرسد که روز حساب وکتاب نزدیک است ما هم خدایی داریم

    ۰۱
  3. اتفاقا همه مقصرند چه دولت .چه موسسات مالی وچه مردم.وقتی کار موسسات و بانکها ربا خواری و ترویج فرهنگ زشت پول فروشی است باید اینگونه

    باشد .تو دنیا کار بانکها خونه دار کردن مردمه ،ولی کشور اسلامی ایران کارشون شده صدور اجرائیه و بی خانمان کردن مردم.کجای دنیا بانکها پول فروشی میکنند.آی مسولان بی خبر از خدا بترسید از روزی که دیگر کار از کار گذشته. ربا گیرنده و ربادهنده هر دو ملعونند.

    ۱۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.