۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۵۳۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ دسته: دولت و حکمرانی
۱

وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد این کشور قصد دارد از مدل های اقتصاد رفتاری به منظور بهبود کیفیت سیاست گذاری اقتصادی استفاده نماید و در این زمینه اولین پروژه بزرگ خود را آغاز کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد این کشور با اجرای اولین پروژه مطالعاتی در زمینه بررسی مدل های اقتصاد رفتاری قصد دارد از نتایج حاصل از آن در تصمیم گیری های سیاستی استفاده نماید.

طبق گفته وزیر اقتصاد ترکیه، یک نهاد مستقل در این وزارت خانه به منظور بررسی شرایط استفاده از نتایج اقتصاد رفتاری تشکیل شده است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی جایزه نوبل اقتصاد به یک اقتصاددان که در حوزه اقتصاد رفتاری فعالیت کرده اعطا شده است که موجب شده کشورهای بیشتری به حوزه اقتصاد رفتاری توجه نمایند.

با اینحال مسئولان وزارت اقتصاد کشور ترکیه مدعی هستند پیش از اعطا نوبل اقتصاد به این حوزه توجه نموده اند و برای استفاده بیشتر از ظرفیت های این حوزه در مدیریت اقتصاد کشور و سیاست گذاری اقتصادی برنامه ریزی نموده اند.

به گفته وزیر اقتصاد کشور ترکیه، این کشور از سال ۲۰۱۵ میلادی مطالعات اولیه را برای برنامه شروع اولین پروژه در اقتصاد رفتاری را آغاز کرده است.

وزارت اقتصاد ترکیه در زمینه بهره مندی از ظرفیت های اقتصاد رفتاری در سیاست گذاری اقتصادی از نهادهای دیگری همچون گروه دیدگاه های رفتاری در کشور بریتانیا کمک گرفته است.

ترکیه قصد دارد از اقتصاد رفتاری به عنوان ابزاری برای تسریع روند پیشرفت اقتصادی بهره برداری نماید و با استفاده از روش های موجود در مدل های اقتصاد رفتاری سیاست هایی کم هزینه و در عین حال کاربردی را تهیه نماید.

به طور مثال تغییر یک خط از اظهارنامه مالیاتی توانسته است موجب افزایش ۱۲ درصدی جمع آوری مالیات در کشور ترکیه شود که یکی از نتایج استفاده از مدل های اقتصاد رفتاری محسوب می شود.

منبع: حریت

  1. مدل های فرهنگی و اقتصادی و سیاست های مالیات را ضرورت دارم

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.