۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۷۸۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزارت تجارت و صنعت هند به منظور تعیین اهداف کلی و راهبردهای اساسی در حوزه تجارت خارجی سندی با عنوان «سیاست تجارت خارجی» منتشر می کند.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت تجارت و صنعت کشور هند به منظور تعیین اهداف کلی و راهبردهای اساسی در تجارت خارجی سندی با عنوان «سیاست تجارت خارجی» منتشر می کند که به خوبی رویکرد دولت در زمینه تجارت خارجی را نشان می دهد.

بر اساس گفته وزیر تجارت و صنعت کشور هند این سند با توجه به ویژگی های مخصوص اقتصاد این کشور تدوین شده و یکی از اهداف اصلی تبیین راهبردهای صادراتی هند به منظور افزایش میزان صادرات است. ایجاد ارزش افزوده و کاهش بیکاری نیز از دیگر اهداف در نظر گرفته شده در این سند است.

کشور هند قصد دارد از طریق افزایش تبادلات تجاری خارجی به اهدافی همچون رونق تولید و افزایش رشد اقتصادی دست یابد.

طبق گفته وزیر تجارت و صنعت کشور هند تهیه سند «سیاست تجارت خارجی» هند برای بازه های ۵ ساله منتشر می شود. تهیه این سند بر عهده وزارت تجارت و صنعت این کشور است و در اهداف و برنامه های موجود در آن قابلیت بازبینی و اصلاح در میان مدت نیز وجود دارد.

وجود چنین سندهایی در تحلیل و ارزیابی عملکرد و همچنین ارائه پیشنهادات سیاستی جزئی تر به منظور دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده اهمیت زیادی دارد و به عنوان یک راهنما برای فعالین حوزه های تجارت و صنعت کشورها محسوب می شود.

در حال حاضر کشور هند در حال برگزاری یک نمایشگاه بزرگ تجاری با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و بیش از ۲۲۰ شرکت خارجی است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.