۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۶۷۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ دسته: مسکن
۰

کشور پاکستان با راه اندازی شرکتی به منظور ارائه تسهیلات خرید مسکن با دوره بلندمدت و با نرخ سود پایین، دسترسی مردم به خرید مسکن ارزان قیمت را تسهیل می نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد در کشور پاکستان به منظور تسهیل در شرایط پرداخت تسهیلات به بخش مسکن شرکتی با نام شرکت تأمین منابع وام مسکن پاکستان راه اندازی شده است.

کشور پاکستان قصد دارد با استفاده از ظرفیت های این شرکت تازه تأسیس دسترسی مردم به خرید مسکن ارزان قیمت را در قالب ارائه تسهیلات خرید مسکن با دوره بازپرداخت بلندمدت و نرخ سود پایین تسهیل نماید.

این شرکت دولتی با استفاده از منابع دولتی و همچنین جذب دیگر منابع از طریق انتشار اوراق قرضه و یا منابع بانک های تجاری در راستای تأمین مالی وام مسکن به مردم اقدام می نماید. این شرکت به تازگی به سرمایه اولیه ای درحدود ۶ میلیارد روپیه پاکستان معادل ۵۷ میلیون دلار فعالیت خود را آغاز کرده است.

محمد سالم رئیس این شرکت دولتی که طراحی این ایده برای بهبود عملکرد بخش مسکن پاکستان نیز محسوب می شود اعلام کرده است بخش عمده منابع مالی این شرکت از طریق انتشار اوراق قرضه و از منابع داخلی تأمین می شود. هرچند این شرکت از جذب منابع خارجی همچون تسهیلات بانک جهانی نیز استقبال می کند.

طبق گفته رئیس شرکت تأمین منابع وام مسکن پاکستان مهم ترین مسئله در کارایی عملکرد این شرکت برقراری تراز در دارایی ها و بدهی ها است تا امکان پایداری مالی این شرکت در بلندمدت امکان پذیر باشد.

رئیس بانک دولتی پاکستان نیز اعلام کرده است این بانک اولین مسیر برای اختصاص منابع مالی شرکت تأمین منابع وام مسکن پاکستان به منظور اختصاص تسهیلات مسکن به مردم است.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.