۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۴۰۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ دسته: انرژی
۰

طبق توافقات صورت گرفته بین چین و آمریکا، شرکت سینوپک چین ۴۳ میلیارد دلار در ساخت خط لوله و احداث بندرگاه و تجهیزات لازم برای صادرات گاز مایع از ایالت آلاسکا در آمریکا سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش مسیر اقتصاد در هفته اخیر و در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به چین این دو کشور به توافقات اقتصادی گسترده ای دست یافته اند.

یکی از این توافقات که ارزش آن بیش از ۴۳ میلیارد دلار برآورد شده است به توسعه تجهیزات صادراتی گاز مایع آمریکا به وسیله شرکت های چینی اختصاص دارد.

بر اساس این توافق شرکت سینوپک کشور چین اعلام کرده است قصد دارد ۴۳ میلیارد دلار در احداث خط لوله و ساخت بندرگاه و تجهیزات لازم برای صادرات گاز مایع از ایالت آلاسکا آمریکا سرمایه گذاری نماید.

در این پروژه ابتدا گاز تولیدی در شمال ایالت آلاسکا با خط لوله به بخش های جنوبی و ساحلی منتقل می‌شود و در آن مناطق به شکل مایع تبدیل شده و به چین و حتی دیگر کشورهای واردکننده گاز صادر می‌شود.

شرکت سینوپک، شرکت سرمایه گذاری چین و بانک چین از طرف کشور چین و شرکت توسعه خطوط گاز آلاسکا از طرف کشور آمریکا در این قرارداد با یکدیگر همکاری می نمایند.

اما تا به حال جزئیات این قرارداد از جمله توافقات صورت گرفته، نحوه سرمایه گذاری و زمان بندی اجرای پروژه از سوی کشورهای چین و آمریکا اعلام نشده است.

با اینحال کارشناسان معتقدند کشور چین می تواند از طریق سرمایه گذاری و واردات گاز مایع از آمریکا، علاوه بر دسترسی به منابع انرژی ارزان قیمت و وابسته کردن صادرات گاز مایع آمریکا به خود، گامی در راستای جلب اعتماد آمریکا در تجارت دوجانبه بردارد.

منبع: اویل پرایس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.