۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۳۰۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ دسته: اقتصادِ محور مقاومت، تجارت و دیپلماسی
۰

سفیر کشور چین در سوریه اعلام کرده است که این کشور قصد دارد با ارائه کمک های اقتصادی به خروج سوریه از وضعیت فعلی و ایجاد زیرساخت های مناسب برای زندگی و توسعه اقتصادی کمک نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور چین روابط اقتصادی گسترده ای با کشورهای خاورمیانه برقرار کرده و قصد دارد حضور خود در منطقه را تقویت نماید.

در یکی از آخرین اقدامات این کشور اعلام کرده است که قصد دارد به کشور سوریه کمک های اقتصادی ارسال نماید. این اقدام چین موجب می شود بتواند در یکی دیگر از کشورهای منطقه حضور خود را تقویت نماید.

در این راستا سفیر کشور چین در سوریه اعلام کرده است که این کشور قصد دارد با ارائه کمک های اقتصادی به خروج سوریه از وضعیت فعلی و ایجاد زیرساخت های مناسب برای زندگی و توسعه اقتصادی کمک نماید.

کشور چین در حال حاضر در تمامی تحولات جهانی حضوری فعال دارد ولی برخلاف آمریکا بدون توجه به مسائل سیاسی سعی دارد با تمامی کشورها روابطی مناسب برقرار نماید و از این طریق به تعاملات اقتصادی خود گسترش دهد.

برای تحقق این هدف کشورهای منطقه یکی از اهداف اصلی چین برای تقویت روابط هستند.

کارشناسان معتقدند کشور چین به دنبال آن است تا با تقویت حضور خود از روش همکاری های اقتصادی، به سمت اثرگذاری بیشتر در تحولات جهانی و حرکت به سمت رهبری در جهان گام بردارد.

در طول دهه های اخیر کشور های آمریکا و روسیه همواره در حال رقابت برای اثرگذاری بیشتر بر کشورهای جهان، خصوصا در منطفه خاورمیانه بوده اند و کشور فرانسه نیز تلاش هایی در این زمینه انجام داده است.

اما در این میان کشور چین با استفاده از راهبرد همکاری های اقتصادی توانسته است اثرگذاری قابل توجهی بر کشورهای منطقه خاورمیانه داشته باشد.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.