۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۰۷۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ دسته: پول و بانک
۰

بانک چینی به منظور تأمین مالی اجرای پروژه های کریدور اقتصادی چین و پاکستان هفته گذشته به طور رسمی کار خود را در کشور پاکستان آغاز کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک چین که یکی از بزرگ ترین بانک های تجاری این کشور محسوب می شود هفته گذشته به طور رسمی کار خود را در کشور پاکستان آغاز کرد.

هدف کشور چین از راه اندازی این بانک در کشور پاکستان بهبود شرایط تأمین مالی پروژه های کشور چین در پاکستان است.

در حال حاضر دو کشور چین و پاکستان توافقات گسترده ای را در زمینه اجرای پروژه های زیرساختی انجام داده اند که مهم ترین آن ساخت کریدور اقتصادی چین و پاکستان از مرز کشور چین تا بندر گوادر در جنوب غربی پاکستان است.

از این رو شروع به کار بانک چین در پاکستان یک اتفاق بزرگ برای دو کشور در راستای تقویت روابط دوجانبه محسوب میشود. به طوریکه مراسم بزرگی برای شروع به کار بانک چین در پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور تدارک دیده شده و رئیس جمهور پاکستان در این مراسم شرکت کرده است.

ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان در این نشست گفت: «حضور بانک چین در پاکستان می تواند نقشی مؤثر در بهبود زیرساخت های لازم در تقویت روابط دوجانبه و همچنین توسعه زیرساخت های ارتباطی داشته باشد.»

رئیس جمهور پاکستان با اعلام اینکه حضور این بانک چینی می تواند به افزایش رشد اقتصادی پاکستان منجر شود گفت: «با حضور این بانک شرایط برای مردم کشور پاکستان، خصوصا فعالین تجاری در مبادلات تجاری خارجی تسهیل خواهد شد.»

شروع به کار بانک چین در پاکستان در عمل اولین گام برای اجرایی نمودن پروژه های کریدور اقتصادی چین و پاکستان در این کشور محسوب می شود.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.