۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۰۶۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ دسته: دولت و حکمرانی
۰

پارلمان روسیه با بیان اینکه بررسی و ارائه راهبردهای مناسب برای مقابله با تحریم کشورهای غربی علیه روسیه یکی از الزامات تأمین منافع ملی این کشور است، اعلام کرده که قصد دارد مناقصه ای را برای ارائه پیشنهادات مناسب از سوی مردم و نهادهای روسی برگزار نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد پارلمان کشور روسیه اعلام کرده است که قصد دارد قوانین تحریمی کشورهای عربی علیه این کشور را به صورت جرئی مورد بررسی قرار دهد و راهبردهای مناسبی را برای پاسخگویی متقابل به آن ها از سوی روسیه پیشنهاد دهد.

بر اساس این خبر که از سوی منابع رسمی کشور روسیه منتشر شده پارلمان روسیه قصد دارد برای این منظور مناقصه ای عمومی برگزار کند و از تمامی اشخاص و نهادها درخواست کرده پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه نمایند.

در بیانیه منتشر شده از سوی پارلمان روسیه در این زمینه آمده است: «کشور روسیه یکی از کشورهای بزرگ و قدرتمند در جهان است که منابع انرژی فراوانی دارد. در این شرایط دفاع از منافع ملی و قدرت اثرگذاری جهانی روسیه یکی از الزامات این کشور محسوب می شود.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این راستا بررسی و پاسخگویی مناسب به تحریم های وضع شده از سوی کشورهای غربی علیه روسیه، یکی از مهم ترین الزامات تأمین منافع ملی و حفظ قدرت اثرگذاری جهانی این کشور است.»

در این بیانیه آمده است که تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه از سال ۱۹۹۸ میلادی و به بهانه حضور ۱۰ شرکت روسی در برنامه هسته ای ایران آغاز شده و از آن زمان تا به حال بارها و به بهانه های مختلف شرکت ها و اشخاص روسی مشمول تحریم های کشورهای غربی قرار گرفته اند.

در آخرین مورد نیز در جریان تصویب قانون تحریم های گسترده آمریکا علیه سه کشور روسیه، ایران و کره شمالی، قوانین تحریمی متعددی علیه روسیه وضع شده است.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.