۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۴۵۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

چین قصد دارد در زمینه صادرات هواپیمای مسافربری و قطعات آن به کشور آمریکا، استراتژی بازار در برابر بازار را در پیش بگیرد و تنها در صورتی اجازه فروش هواپیماهای آمریکایی در بازار خود را صادر نماید که آمریکا نیز مجوز صادرات هواپیما و قطعات تولیدی در چین به بازار این کشور را صادر کند.

به گزارش مسیر اقتصاد در طول سال های اخیر تولید هواپیمای مسافربری بومی یکی از برنامه های کشور چین بوده است و این کشور توانسته است در این زمینه به موفقیت هایی دست یابد.

درحال حاضر چین با تولید هواپیمای مسافربری C-919 به جمع تولیدکنندگان هواپیما اضافه شده است و قصد دارد این هواپیما را در ابعاد گسترده به فروش برساند. برای این منظور کشور چین بازاریابی برای فروش این هواپیما به کشورهای جهان را آغاز نموده است.

در همین راستا کشور چین قصد دارد در زمینه صادرات هواپیمای مسافربری و قطعات آن در تعامل با کشور آمریکا استراتژی بازار در برابر بازار را در پیش بگیرد و تنها در صورتی اجازه فروش هواپیماهای آمریکایی در بازار خود را صادر نماید که آمریکا نیز مجوز صادرات هواپیما و قطعات تولیدی در چین به بازار این کشور را صادر کند.

طبق گفته مقامات چینی این کشور توانسته است به توفقات جدیدی در این زمینه با کشور آمریکا دست یابد که در آینده نزدیک می تواند موجب افزایش حضور شرکت های چینی در بازار آمریکا و در نتیجه افزایش صادرات هواپیما و قطعات آن به بازار این کشور گردد.

پیش از این نیز دو کشور آمریکا و چین در سال ۱۹۹۵ میلادی توافقی را در زمینه صادرات هواپیما و قطعات آن با یکدیگر منعقد کرده بودند که طبق آن محصولات آمریکایی به طور کامل اجازه فروش در بازار چین را دریافت کرده بودند اما در مقابل تنها برخی از محصولات چینی اجازه صادرات به بازار آمریکا داشتند.

قرار جدید منعقد شده بین دو کشور جایگزین قرارداد سال ۱۹۹۵ خواهد شد و بر اساس آن شرکت های چینی دسترسی بیشتری به بازار آمریکا خواهند داشت.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.