۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۴۳۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در واکنش به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور روسیه در خصوص ضرورت حرکت کشورها به سمت انزوای آمریکا از طریق حذف دلار از مبادلات تجاری، طرحی با این مضمون منتشر نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران سفر کرده بود تا با مقامات ایران دیدارهایی داشته باشد و بر سر مباحث دوجانبه و منطقه ای به گفتگو بپردازد. در جریان این سفر پوتین دیداری با رهبر انقلاب نیز داشت.

در طول این دیدار که در روز چهارشنبه برگزار شد، یکی از محورهای فرموده های رهبر انقلاب تأکید بر لزوم منزوی نمودن آمریکا در منطقه از طریق حذف دلار از مبادلات تجاری و اقتصادی بود.

رهبر انقلاب در این دیدار همکاری برای مقابله مشترک با تحریم های امریکا بر ضد ایران و روسیه را مفید خواندند و فرمودند: «بدون توجه به تبلیغات منفی دشمنان برای تضعیف روابط کشورها، می‌توانیم تحریم های امریکایی ها را با روش هایی از جمله حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادیِ دو یا چند جانبه، بی‌اثر و امریکا را منزوی کنیم.»

رئیس جمهور روسیه نیز با ابراز خرسندی فراوان از سفر به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: ایران را «شریکی استراتژیک» و «همسایه ای بزرگ» می دانیم و از هر زمینه و فرصتی برای گسترش و تحکیم همه جانبه روابط استفاده می کنیم.

مطرح شدن مسئله حرکت به سمت انزوای آمریکا در منطقه از طریق حذف دلار از مبادلات تجاری دوجانبه و چندجانبه از سوی رهبر انقلاب، در طول روزهای اخیر بازتاب گسترده ای در خبرگزاری های مطرح جهانی داشته است.

در همین راستا خبرگزاری اسپوتنیک روسیه علاوه بر انتشار گسترده خبر مربوط به این دیدار در موارد جداگانه، تصویری با مفهوم حذف دلار آمریکا با همکاری ایران و روسیه طراحی کرده و در ذیل آن بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ولادیمیر پوتین را آورده است.

علاوه بر این ذیل این طرح به بیانات رهبر انقلاب در روز ۵ شنبه و در دیدار با دانش آموزان درخصوص دشمنی آمریکا با ایران نیز اشاره شده است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.