۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۲۸۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

رهبر انقلاب در دیدار امروز با رئیس جمهور روسیه به استفاده از ارزهای ملی در تجارت و حذف دلار جهت بی اثر نمودن تحریم های آمریکا اشاره فرمودند.

به گزارش مسیر اقتصاد حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در دیدار امروز با رئیس جمهور روسیه فرمودند: باید از تجربیات مفید سال های اخیر در مسائل منطقه ای و روابط دو جانبه، برای تحکیم و توسعه روابط بهره جست.

حضرت آیت الله خامنه ای ظرفیت همکاری اقتصادی دو کشور را بسیار فراتر از سطح کنونی خواندند و افزودند: در زمینه حمل و نقل، استفاده از محور مهم بندر چابهار تا بندر سن‌پطرزبورگ و دیگر عرصه های اقتصادی می توانیم همکاری گسترده تری داشته باشیم.

رهبر انقلاب همکاری برای مقابله مشترک با تحریم های آمریکا بر ضد ایران و روسیه را مفید خواندند و افزودند: بدون توجه به تبلیغات منفی دشمنان برای تضعیف روابط کشورها، می‌توانیم تحریم های آمریکایی ها را با روش هایی از جمله حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادیِ دو یا چند جانبه، بی‌اثر و آمریکا را منزوی کنیم.

ایشان، آقای پوتین را دارای شخصیتی قوی و اهل تصمیم و عمل خواندند و افزودند: به همین علت می توان با روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ درباره کارهای بزرگ و نیازمند عزم و تلاش، صحبت و همکاریِ منطقی کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین پیشنهاد آقای پوتین برای گسترش چندجانبه همکاریهای منطقه ای را قابل قبول دانستند.

تأکید رئیس جمهور و وزیر اقتصاد به استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری

گفتنی است که امروز (۱۰ آبان ماه) در دیدار رؤسای جمهور ایران و آذربایجان، دکتر روحانی رئیس جمهور ایران بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور تأکید نمود و استفاده از ارزهای ملی به صورت دوجانبه و چندجانبه با آذربایجان و دیگر همسایگان را ضروری دانست.

همچنین وزیر اقتصاد با اشاره به سفر رییس جمهور روسیه و آذربایجان به تهران و تأکید بر لزوم بهره برداری مطلوب از این فرصت برای تقویت و توسعه همکاری های دوجانبه گفت: این بهترین موقعیت برای تثبیت بحث سوآپ ارزی (پیمان پولی دوجانبه) و مبادله کالا و خدمات از طریق ارزهای ملی دو کشور است و تأثیر بسیار مطلوبی بر افزایش صادرات غیرنفتی ایران خواهد داشت.

با توجه به تأکید همه مسئولین عالی رتبه کشور به حذف دلار و استفاده از ارزهای ملی در تجارت به منظور بی اثر کردن تحریم ها، ضروری است بانک مرکزی به عنوان متولی این امر سریعا اقدام به تدوین و ارائه یک برنامه جامع جهت استفاده از ارزهای ملی در تجارت با کشورهای طرف تجاری نماید. 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.