۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۲۵۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت چین اعلام کرده است از سال آینده میلادی قصد دارد روش جدیدی را به منظور محاسبه شاخص تولید ناخالص داخلی مورد استفاده قرار دهد تا این شاخص با دقت بیشتری محاسبه گردد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت چین اعلام کرده است از سال آینده میلادی قصد دارد روش جدیدی را به منظور محاسبه شاخص تولید ناخالص داخلی مورد استفاده قرار دهد.

طبق این روش مرکز آمار کشور چین مسئولیت محاسبه شاخص تولید ناخالص داخلی در سطح ملی و استانی را برعهده خواهد داشت.

در روش فعلی مرکز آمار کشور چین مسئولیت محاسبه تولید ناخالص داخلی در سطح ملی را به عهده دارد و نهادهای دیگری در هر استان میزان تولید ناخالص داخلی در سطح استانی را محاسبه می کنند. اما در روش جدید مرکز آمار مسئولیت تمامی آماردهی ها را به عهده خواهد داشت.

علاوه بر این در روش جدید، مدل های محاسباتی جدیدی مورد استفاده قرار می گیرند که اختلافات آماری و کمبودهای سابق را پوشش می دهند.

انتظار می رود با اعمال روش جدید محاسبه شاخص تولید ناخالص داخلی، این شاخص با دقت بیشتری محاسبه شود و میزان تولید داخلی این کشور افزایش یابد.

دولت چین اعلام کرده است برای بخش آماردهی، خصوصا در زمینه تولید ناخالص داخلی اهمیت ویژه ای قائل است و در تلاش است تا خطای محاسبه آمارها را به صفر برساند.

این درحالیست که طبق اعلام منابع رسمی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی مشکلاتی در مورد محاسبه شاخص تولید ناخالص داخلی در کشور چین وجود داشته است.

چین امیدوار است با استفاده از روش جدید مشکلات محاسبه شاخص تولید ناخالص در این کشور مرتفع شود و میزان تولید این کشور به درستی محاسبه گردد.

در حال حاضر رشد اقتصادی کشور چین در حدود ۶.۹ درصد عنوان شده که در مقایسه با میانگین کشورهای دنیا رقم بسیار قابل توجهی محسوب می شود.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.