۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۰۸۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ دسته: تولید
۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست کمیسیون صنعت و معدن مجلس با اشاره به وضعیت ۶ هزار طرح نیمه تمام در صنعت، گفت: با اتمام ۵۰ درصد باقی مانده پروژه های نیمه تمام ۱۲۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در نشست کمیسیون صنعت و معدن مجلس شرکت کرد. در این نشست مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی، احکام قانون برنامه ششم و اجرای قانون بودجه سال ۹۶ مورد بررسی قرار گرفت.

اتمام پروژه های نیمه تمام ۱۲۰ هزار شغل ایجاد می کند

وی با اشاره به گزارش وضعیت ۶ هزار طرح نیمه تمام ارائه شده، اظهار داشت: در ۶ ماه اول سال، به ۵۰ درصد اهداف طرح های نیمه تمام به تفکیک استان ها رسیده ایم.

وزیر صنعت ادامه داد: با اتمام ۵۰ درصد باقی مانده پروژه های نیمه تمام ۱۲۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

شریعتمداری با اشاره به اهمیت نقش نمایندگان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اعتقاد داریم سال تولید و اشتغال با تکیه بر پیگیری نمایندگان سال امیدبخشی برای مردم خواهد بود.

تفویض اختیار در حوزه معدن برای رونق آن

وی با بیان اینکه در حوزه استراتژی های توسعه صنعت، اقداماتی از سوی وزارت صمت صورت گرفته است، گفت: گزارشی اولیه از توسعه معدن و صنایع معدنی در مجلس ارائه شد تا نمایندگان نظرات خود را در مورد آن ارائه کنند.

این عضو هیات دولت با اشاره به تفویض اختیارات شورای عالی معدن به شورای معادن استان ها، گفت: امیدواریم با غیر متمرکز کردن کارها، توسعه معدنی کشور رونق بگیرد.

صادرات عنصر شفابخش اقتصاد

شریعتمداری گفت: اعضای کمیسیون، صادرات را به عنوان مهمترین مسئله مطرح کردند، همچنین نمایندگان، معتقد به ایجاد شرکت های مادر صادراتی بودند. از سوی دیگر، مشوق های صادراتی نیز مورد تاکید قرار گرفته و مقرر شد در قانون بودجه سال ۹۷ این مورد مدنظر قرار گیرد و در اصلاحیه ها نیز مشوق های صادراتی دیده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در انتها با بیان اینکه صادرات عنصر شفابخش صنعت است، گفت: در این نشست گزارشی از افزایش ایجاد تقاضا در بازار کالاهای مصرفی و مبارزه با قاچاق در مباحث غیر انتظامی ارائه شد و مقرر شد برای مدیریت واردات، حداکثر حمایت از تولید داخلی صورت گیرد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.