۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۹۲۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ دسته: مسکن
۰

شورای شهر لندن در برنامه استراتژیک بخش مسکن اعلام کرده است که برای پاسخگویی به نیاز جامعه، لازم است از هر ۱۰ مسکن در شهر لندن دست کم ۶ مسکن از نوع ارزان قیمت و قابل خرید برای اقشار کم درآمد جامعه باشد. در این راستا دولت کشور بریتانیا درخواست کرده بودجه ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت در شهر لندن را ۵ برابر نماید و سالانه به ۲.۷ میلیارد پوند برساند.

به گزارش مسیر اقتصاد صادق خان شهردار لندن با تأکید بر اهمیت توجه به بخش مسکن، از ضرورت ساخت دست کم ۶۶ هزار مسکن در سال به منظور پاسخگویی به تقاضای روزافزون مسکن در این شهر خبر داده است.

مشکلات بخش مسکن کشور برتانیا و شهر لندن در افزایش روزافزون نیاز به مسکن خلاصه نمی شود. در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی بازار مسکن بریتانیا و شهر لندن کمبود منازل مسکونی ارزان قیمت و قابل خرید توسط اقشار با درآمد کمتر است.

در همین راستا شورای شهر لندن در محاسبات مربوط به برنامه استراتژیک برای بخش مسکن اعلام کرده که برای پاسخگویی به نیاز جامعه لازم است از هر ۱۰ مسکن در شهر لندن دست کم ۶ مسکن از نوع ارزان قیمت و قابل خرید برای اقشار کم درآمد جامعه باشد.

شهردار لندن اعلام کرده است این برنامه جامع و ۵ ساله خود برای بخش مسکن شهر لندن را در ماه آینده میلادی اعلام خواهد کرد که توجه جدی به تسهیل ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت یکی از محورهای اصلی آن خواهد بود.

طبق گفته شورای شهر لندن، هدف بلندمدت مدنظر صادق خان برای بخش مسکن این شهر آن است که با رواج بیشتر ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت، دست کم ۵۰ درصد از تمامی خانه های این شهر از نوع خانه های ارزان قیمت و قابل خرید برای اقشار کم درآمد باشد.

صادق خان در اظهار نظری صریح درخصوص ضرورت توجه به ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت گفته است: «امروزه هر شهروندی می داند که در شهر لندن به دلیل وجود مشکلات ساختاری در دهه های اخیر موفقیتی در زمینه ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت بدست نیامده است.»

در همین راستا شورای شهر لندن به دولت پیشنهاد داده هزینه سالانه برای ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت در شهر لندن را به ۱.۷ میلیارد پوند افزایش دهد که رقمی بالغ بر ۵ برابر میزان فعلی محسوب می شود.

ساخت گسترده منازل مسکونی ارزان قیمت می تواند موجب خانه دار شدن بسیاری از افراد جامعه و کمتر شدن هزینه مسکن مردم گردد. اما برای تحقق این هدف لازم است دولت سرمایه ها را جهت دهی نماید و به جای ساخت منازل مسکونی لوکس و گران قیمت، ساخت منازل ارزان قیمت را تسهیل نماید.

منبع: ایندیپندنت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.