۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۸۹۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ دسته: اسقاط خودرو، تولید
۰

دولت مالزی به دنبال اعمال سیاست های تشویقی برای افزایش آمار اسقاط خودروهای فرسوده در این کشور است تا از این طریق بتواند آلودگی هوا را کاهش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت مالزی به دنبال اعمال سیاست جدیدی برای افزایش اسقاط خودروهای فرسوده به دلیل ایجاد چالش های زیست محیطی است. 

لیو تونگ لی وزیر حمل و نقل دولت مالزی از تصویب طرحی جدید برای تشویق مالکان خودروهای فرسوده به اسقاط محصولات با سن بالا خبر داد اما از جزئیات طرحی سخنی به میان نیاورد.

لزوم اصلاح قوانین حمل و نقل برای افزایش اسقاط خودروهای فرسوده

لیو تونگ لی با بیان اینکه دولت مالزی به دنبال اصلاح قوانین حمل و نقل جاده ای برای افزایش اسقاط خودروهای فرسوده است، گفت: بایستی تمهیداتی اندیشید تا آمار اسقاط خودروهای فرسوده را به علت ایجاد معضلات آلودگی هوا افزایش داد.

وزیر حمل و نقل دولت مالزی ادامه داد: در صورت اجرای این مصوبه، دولت طول عمر خودروی فرسوده را کاهش خواهد داد و از سیاست های انگیزشی برای افزایش آمار خودروهای فرسوده استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت مالزی برای صاحبان خودروهای فرسوده سیاست های تشویقی در نظر گرفته است، گفت: دولت برای ترقیب صاحبان خودروهای فرسوده به جایگزینی خودروی خود و همچنین کاهش آمار تلفات جاده ای تسهیلاتی به صورت وام های کم بهره در نظر گرفته است.

سازمان های مختلف در مالزی به دنبال اعمال سیاست های اسقاطی هستند

لیو توگ لی در پایان گفت: سازمان های مختلف در مالزی به دنبال اعمال سیاست های اسقاطی هستند و امیدواریم با اعمال و وضع قوانین جدید جایگزینی خودروهای فرسوده در مالزی صورت بگیرد.

گفتنی است در سال‌های اخیر در کشور ما با افزایش روز افزون شمار خودروها و مشکلات ایجاد شده در زمینه آلودگی هوا، مصرف بالای بنزین و ترافیک در کلان شهرها، بحث اسقاط خودروهای فرسوده به‌صورت جدی مطرح شده است. حتی اگر مصرف بالای بنزین و ترافیک نیز در نظر گرفته نشود، چالش آلودگی هوا موجب می شود هر ساله بر اساس آمار ۳۰۰۰ نفر در پایتخت جان خود را از دست بدهند.

منبع: malaysiakini



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.