۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۵۸۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ دسته: انرژی، انرژی هسته‌ای
۰

راه اندازی یک نیروگاه هسته ای ۵۰۰ مگاواتی در سال جاری بخشی از برنامه جامع کشور هند به منظور افزایش ۷ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق از انرژی هسته ای تا سال ۲۰۲۲ میلادی است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هند برنامه ریزی گسترده ای برای تأمین نیاز روز افزون خود به انرژی انجام داده و قصد دارد سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه تولید انواع انرژی های تجدیدپذیر از جمله انرژی های خورشیدی و بادی انجام دهد.

در این میان ساخت یک نیروگاه هسته ای ۵۰۰ مگاواتی در سال جاری میلادی و تأمین بخش قابل توجهی از برق مورد نیاز صنایع از طریق انرژی هسته ای نیز یکی از برنامه های اصلی هند در این حوزه است.

این نیروگاه هسته ای ۵۰۰ مگاواتی که در شهر کالپاکام کشور هند ساخته می شود بخشی از برنامه های گسترده کشور هند در توسعه تولید برق از انرژی هسته ای محسوب می شود.

درحال حاضر کشور هند بیش از ۲۲ نیروگاه هسته ای فعال دارد که در مجموع ظرفیتی نزدیک به ۷ هزار مگاوات دارند. با این حال این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۱۰ نیروگاه هسته ای دیگر با ظرفیت بیش از ۷ هزار مگاوات احداث نماید و بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز خود ار از این نیروگاه ها تأمین نماید.

طبق اعلام مسئولین هندی این نیروگاه هسته ای از فناوری های جدید حوزه تولید برق از انرژی هسته ای بهره می برد و با کمک کشور روسیه احداث خواهد شد.

کشور روسیه که در زمینه تولید نیروگاه های هسته ای نسل جدید از دیگر کشورهای پیشرو این حوزه همچون آمریکا، ژاپن و فرانسه پیشی گرفته است با کشور هند در زمینه ساخت نیروگاه های هسته ای مدرن همکاری میکند.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.