۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۴۶۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ دسته: کشاورزی
۰

اثرات مثبت رونق بخش کشاورزی به اثرات مستقیم آن محدود نمی شود. یکی از اثرات غیرمستقیم رونق در بخش کشاورزی، افزایش تقاضا برای خرید تراکتور و در نتیجه رشد بیش از ۱۲ درصدی تولید تراکتور کشاورزی در کشور هند بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد در طول سال های اخیر تولید محصولات کشاورزی در کشور هند رونق قابل توجهی داشته است. رونق تولید محصولات کشاورزی اثرات مثبت مستقیمی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور هند دارد.

اما اثرات مثبت رونق بخش کشاورزی به اثرات مستقیم آن محدود نمی شود. به عنوان نمونه یکی از اثرات غیرمستقیم رونق در بخش کشاورزی، افزایش تقاضا برای خرید تراکتور و در نتیجه رونق تولید تراکتور کشاورزی در کشور هند بوده است.

طبق اعلام تمامی تولیدکنندگان اصلی تراکتور کشاورزی در کشور هند، در سال های اخیر تمامی آن ها رشد قابل توجهی در آمار تولید و فروش خود داشته اند و انتظار می رود در پایان سال جاری بخش تولید تراکتور کشاورزی در کشور هند رشدی دو رقمی را تجربه نماید.

طبق آمار منشر شده بخش تولید تراکتور در کشور هند در فصل دوم سال جاری میلادی رشد ۱۲.۸ درصدی داشته است و انتظار می رود در طول کل سال رشدی بالغ بر ۱۰ تا ۱۱ درصد داشته باشد.

این درحالیست که پیش از رشد تولیدات بخش کشاورزی در کشور هند، بخش تولید تراکتور نیز در رکود نسبی به سر می برد و تولیدکنندگان تراکتور در این کشور وضعیت مناسبی نداشتند.

بخش کشاورزی ارتباطات گسترده ای با دیگر بخش های اقتصاد کشورها دارد و از این رو رونق این بخش می تواند عواید غیرمستقیم زیادی در رونق دیگر بخش ها داشته باشد.

برگرفته از: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.