۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۳۷۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ دسته: تولید
۰

شرکت خودروساز ژاپنی مزدا با توجه ویژه به بخش تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری گسترده در این بخش، توانسته است موتور احتراق داخلی با فناوری جدید راهی بازار نماید که مصرف سوخت کمتری دارد و از نظر قیمتی نیز قابل رقابت با موتورهای دیگر است.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا از فناوری جدید خود در ساخت موتور احتراق داخلی بنزینی رونمایی کرد. به گفته مدیر عامل این شرکت خودروساز، این موتور جدید قابل استفاده در خودروهای هیبریدی بنزینی است و طول عمر آن از موتورهای احتراق داخلی معمولی بیشتر است.

شرکت مزدا از سال ۲۰۱۹ از این موتور جدید در خودروهای خود استفاده خواهد کرد و استفاده از این فناوری منجر به کاهش مصرف سوخت به میزان ۳۰ درصد نسبت به موتورهای معمول می شود. همچنین از ویژگی های دیگر این موتور قدرت بازدهی بالا و ۳۰ اسب بخاری آن است.

مدیر عامل شرکت مزدا با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه منجر به ابداع این فناوری شده است، افزود: این موتور احتراق داخلی قیمتی بین خودروهای بنزینی و دیزلی دارد و از لحاظ تکنولوژی به کار رفته موتور به صرفه ای محسوب می شود.

وی افزود: با وجود مشکلات بوجود آمده در صنعت خودرو ژاپن، این شرکت توجه ویژه ای در بخش تحقیق و توسعه کرده است.

لازم به ذکر است امروزه خودروسازان مطرح جهان به دنبال ساخت موتورهای با هزینه تولید ومصرف سوخت پایین هستند، که موتورهای برقی از جمله آن هاست. این هدف با سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه محقق می شود و از این رو بخش تحقیق و توسعه از اهمیت بسزایی در صنعت خودرو کشورهای پیشرفته برخوردار است.

گفتنی است درحال حاضر خودروسازان داخلی به دلایلی همچون غیر رقابتی بازار در داخل کشور، اهمیت چندانی برای سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه قائل نیستند؛ در حالیکه توجه به این بخش به تحول صنعت خودرو کشور منجر خواهد شد.

لذا ضروری است دولت برای تحقق اهداف در صنعت خودرو بسته سیاستی برای افزایش توان رقابتی بنگاه‌های خودروسازی ارائه نماید. برای تحقق این هدف نیز لازم است در صنعت خودروی ایران تمرکز اصلی بر بخش تحقیق و توسعه باشد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.