۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۱۷۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ دسته: کشاورزی
۰

تأمین منابع مالی لازم برای سرمایه در گردش یکی از معضلات اصلی کشاورزان محسوب می شود. از این رو اقدام دولت هند در اختصاص ۵ میلیارد دلار برای تأمین سرمایه در گردش کشاورزان، موجب می شود وضعیت آنها به میزان قابل توجهی بهبود یابد و در عین حال نقش دلالان و سوداگران را در بازار محصولات کشاورزی کاهش می دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند به منظور تقویت وضعیت تولید محصولات کشاورزی، هرساله با اختصاص سرمایه ای بیش از ۵ میلیارد دلار، به هر کشاورز در ابتدای سال زراعی مبلغی را به شکل وام می دهد تا به سرمایه در گردش برای تأمین نیازهای کشت محصولات اختصاص دهد.

طبق این روش اصل پول اختصاص داده شده از بین نمی رود و کشاورزان بعد از برداشت محصولات مبلغ وام را باز می گردانند تا دوباره در دوره زراعی بعدی به منظور تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز خود از وام در نظر گرفته شده استفاده نمایند.

طبق این طرح، دولت هند مبلغ ۳۴۰ میلیارد روپیه معادل ۵ میلیارد دلار برای اعطای وام سرمایه در گردش به کشاورزان اختصاص داده و قصد دارد تعداد زیادی از کشاورزان این کشور را از این وام بهره مند سازد.

سقف اعطای وام به یک کشاورز در این طرح در حدود ۱۵۰ هزار روپیه معادل حدود ۲۳۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. اما طبق اعلام دولت هند به دلیل کمتر بودن میزان اعطای وام به بخش زیادی از کشاورزان، حدود ۹ میلیون کشاورز از این وام بهره مند شده اند.

دولت هند برای بهره مند نمودن کشاورزان از وام سرمایه در گردش آن ها را به ثبت نام و راستی آزمایی اطلاعات در یک سامانه جامع نموده تا از انحراف منابع جلوگیری نماید.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.