۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۱۴۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۲

یک کارشناس خبره ارزی گفت: اخبار کذب جریمه بانک های ترکیه ای توسط آمریکا نشان دهنده این است که پیمان پولی دوجانبه یک ابزار مؤثر در مقابل تحریم های آمریکاست.

یک منبع آگاه در گفتگو با مسیر اقتصاد در رابطه با خبر منتشر شده مبنی بر جریمه بانک های ترکیه ای از جانب آمریکا به دلیل برقراری رابطه با ایران، گفت: سازمان تنظیم و نظارت بر بانک ها در ترکیه که عالی ترین مرجع نظارت بر فعالیت های بانک های ترکیه به حساب می آید، با صدور بیانیه ای این خبر را تکذیب نموده است.

وی افزود: در حال حاضر اما رسانه های غربی با مبنا قرار دادن این خبر کذب، شروع به فعالیت رسانه ای علیه استفاده از ارزهای ملی در تجارت ایران و ترکیه نموده اند.

این کارشناس خبره مسائل ارزی اضافه کرد: این اقدامات نشان دهنده این است که پیمان پولی یک ابزار مؤثر در مقابل تحریم های آمریکاست و از اهمیت بالایی برخوردار است.

این منبع آگاه گفت: بانک مرکزی برای اینکه با تحریم های احتمالی آتی به دلیل استفاده از ارزهای ملی توسط ایران با سایر کشورها مقابله کند، باید روابط خود با بانک های ترکیه ای که روابط مستقیم بانکی یا روابط دلاری با آمریکا ندارند را برقرار نماید. چراکه در این صورت اعمال تحریم و جریمه بر علیه این بانک ها اثری نخواهد داشت.

وی افزود: استفاده از سیستم سوئیفت نیز یکی از نقاط اصلی اشراف آمریکا بر فعالیت های مالی ایران است و باید سیستم پیام رسان مالی جایگزین آن مورد استفاده قرار گیرد تا جلوی رصدهای آمریکا بر مبادلات مالی ایران گرفته شود.

این منبع آگاه در پایان گفت: به عنوان نمونه کشور چین اقدام به راه اندازی بانک های فراساحلی جهت استفاده از ارزهای ملی در کشورهای مختلف نموده که روابط مستقیم بانکی با آمریکا ندارند و اطلاعات این بانک ها مورد رصد آمریکا قرار نمی گیرد. این بانک ها اگر فعالیت دلاری هم انجام دهند بازهم اطلاعاتش توسط آمریکا قابل رصد نخواهد بود.

  1. ایران باید نفت وگاز رو پشتوانه پولی خود قرار دهد تا همه جای دنیا پول ما را بپذیرند این بهترین راه برای خروج از سیستم دلار است

    ۰۳


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.