۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۳۴۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ دسته: کشاورزی
۰

قانون ممنوعیت واردات گوشت در کشور روسیه از سال ۲۰۱۴ میلادی برقرار است و در این مدت، میزان تولید داخلی گوشت روسیه افزایش قابل توجهی داشته است. روسیه این قانون را تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی تمدید کرده و قصد دارد در تولید گوشت به خودکفایی برسد.

به گزارش مسیر اقتصاد در حال حاضر بیش از سه سال از ممنوعیت واردات گوشت در روسیه می گذرد و این قانون دست کم تا پایان سال ۲۰۱۸ نیز تمدید شده است.

از اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی و در پی بالا گرفتن تنش ها بعد از بحران داخلی کشور اوکراین، روسیه واردات برخی محصولات کشاورزی از جمله گوشت را از کشورهایی از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا ممنوع اعلام کرده است.

از زمان وضع ممنوعیت واردات گوشت در روسیه، تولید گوشت این کشور اعم از گوشت پرندگان، گاو و گوسفند به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تولید داخلی جایگزین گوشت های وارداتی شده است. در حال حاضر دست کم تا ۱۵ ماه دیگر این قانون ممنوعیت واردات برقرار خواهد بود و روسیه در تلاش است تا در این مدت به خودکفایی در تولید گوشت دست یابد.

کشور روسیه در سال ۲۰۱۰ میلادی برنامه ای را به منظور افزایش خودکفایی در محصولات کشاورزی و غذایی در دستور کار قرار داده و هدف آن تأمین بیش از ۸۰ درصد نیاز داخلی محصولات غذایی از طریق تولیدات داخلی در بازه زمانی ۱۰ ساله تا سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است.

در قالب این برنامه که تا به حال چندین بار به روزرسانی شده دولت روسیه با اعطای یارانه های متنوع و پرداخت کمک های مستقیم به کشاورزان قصد دارد بر میزان تولید داخلی محصولات کشاورزی بیفزاید.

در چنین شرایطی کاهش میزان واردات و افزایش قیمت محصولات وارداتی در بازار نیز می تواند به افزایش میزان تولید محصولات داخلی کمک نماید.

منبع: هرالد اسکاتلند



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.