۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۹۴۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت از کشت گندم و جو در بیش از ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کوهدشت خبر داد.

به گزارش مسیر اقتصاد، فرج علی امیری در گفت‌وگو با فارس در کوهدشت، با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۱ هزار هکتار گندم دیم و ۳۰ هزار هکتار کشت جو خواهیم داشت اظهار کرد: از ۱۴۷هزار هکتار اراضی شهرستان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از آن به صورت مکانیزه و هزار و ۵۰۰ هکتار نیز غرقابی آبیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۵ هزارتن برداشت گندم داشته‌ایم، گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۴حدود ۱۰۰ هزار تن تولید گندم داشتیم اما در سال ۹۶-۹۵ این مقدار به دلیل تنش خشکسالی به نصف کاهش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای برای خسارات وارد شده به کشاورزانی که محصولات خود رو بیمه کردند اعلام آمادگی کردند که انتظار می‌رود تا قبل از کاشت امسال پرداخت شود.

امیری از پرداخت ۵۰ درصد مطالبه کشاورزان خبر داد و افزود: در بحث پرداخت جهاد کشاورزی شرکت غله را متولی این کار کرده و این پرداخت‌ها یک موضوع کشوری است.

وی تاکید کرد:در خصوص محصول جو پولی که سهم دولت بوده پرداخت شده، اما یارانه آن که به مقدار هر کیلو ۳۰۰ تومان است، تا اواخر پاییز پرداخت می‌شود



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.