۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۷۷۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ دسته: مسکن
۰

در کشور هند به منظور جلوگیری از سوداگری کاذب در بخش مسکن، قانون مالیات بر عایدی سرمایه اجرا می شود. با این حال دولت هند برای جهت دهی مردم به سمت منافع ملی، استثنائاتی برای این قانون در نظر گرفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد در کشور هند قانون مالیات بر عایدی سرمایه اجرا می شود و طبق آن هر فردی که درآمدی از فروش زمین یا ملک خود داشته باشد باید بخشی از آن را به عنوان مالیات به دولت بپردازد.

یکی از اهداف اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از سوداگری و افزایش قیمت کاذب زمین و املاک است.

با اینحال در کشور هند به منظور جهت دهی به مردم در راستای تأمین منافع ملی، برای این قانون معافیت هایی در نظر گرفته شده است.

تبدیل زمین های غیر کشاورزی به زمین کشاورزی و استفاده از آن در امور کشاورزی به مدت حداقل دو سال یکی از مواردی است که فرد فروشنده زمین را از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف می کند.

این معافیت موجب می شود افراد برای تبدیل زمین های غیر کشاورزی به زمین کشاورزی و استفاده از آن انگیزه داشته باشند که در نهایت به رونق بیشتر بخش کشاورزی منجر خواهد شد.

علاوه بر این در صورتی که فرد فروشنده ملک به سرعت و در زمانی کوتاه با استفاده از درآمد حاصل از فروش زمین یا ملک خود اقدام به خرید و یا ساخت ملک دیگری نماید نیز می تواند از مالیات بر عایدی سرمایه معاف گردد.

هدف از در نظر گرفتن این معافیت نیز کاهش انگیزه خرید و فروش ملک به منظور سوداگری و کسب سود و همچنین جذب منابع به سمت ساخت مسکن بوده است.

نکته جالب توجه دیگر اینکه شهروندان هندی می توانند در صورت تشکیل خانواده به عنوان یک خانوار خود را در نظام مالیاتی ثبت نمایند و از معافیت هایی بهره مند گردند. به طور مثال مالیات دریافتی از یک خانواده در مواردی همچون مالیات بر درآمد و یا مالیات بر عایدی سرمایه به مراتب کمتر از مالیاتی است که از یک فرد اخذ می شود.

برگرفته از: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.