۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۶۶۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ دسته: پول و بانک
۰

در حال حاضر بانک های هندی بخش زیادی از منابع خود را در بخش های غیر مولد و خرید دارایی های غیر ضروری بلوکه کرده اند و این مسئله قدرت تسهیلات دهی بانک ها به بخش تولید را کاهش داده است. دولت هند در تلاش است با اصلاح نظام بانکی منابع را به سمت فعالیت های تولیدی و ایجاد رشد اقتصادی سوق دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد آقای آرون جیتلی، وزیر اقتصاد کشور هند اعلام کرده است این کشور قصد دارد با بازنگری در نظام بانکی و ایجاد اصلاحات ساختاری به ظرفیت تسهیلات دهی بانک ها به بخش های تولیدی بیفزاید.

در حال حاضر وزیر اقتصاد کشور هند در آمریکا حضور دارد تا در نشست های بین المللی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی شرکت نماید.

وزیر اقتصاد هند اعلام کرده است در حال حاضر اصلاح نظام بانکی یکی از اولویت های اصلی دولت این کشور است.

آقای جینتلی در این زمینه گفته است: امروزه نظام بانکی نقشی اساسی در ایجاد رشد اقتصادی در کشورها دارد و کشور هند نیز قصد دارد با اصلاح نظام بانکی منابع را به سمت فعالیت های تولیدی و ایجاد رشد اقتصادی سوق دهد.

طبق اعلام وزیر اقتصاد کشور هند، بانک های این کشور بخش زیادی از منابع خود را در بخش های غیر مولد و خرید دارایی های غیر ضروری بلوکه کرده اند و این مسئله قدرت تسهیلات دهی بانک ها به بخش تولید را کاهش داده است.

از این رو دولت وزیر اقتصاد هند معتقد است به منظور افزایش تأمین مالی فعالیت های تولیدی و افزایش رشد اقتصادی دولت این کشور حتما باید اصلاحاتی را در نظام بانکی ایجاد نماید.

وزیر اقتصاد کشور هند همچنین گفته است که وضعیت نظام بانکی این کشور شرایط را برای سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی، خصوصا بنگاه های کوچک و متوسط دشوار نموده و اصلاح نظام بانکی می تواند برای بخش خصوصی نیز مزایای زیادی به دنبال داشته باشد.

بنگاه های بزرگ و صاحب نام اقتصادی این توان را دارند که از بازارهای مالی دیگر همچون بازار بورس تأمین مالی نمایند اما بنگاه های کوچک و متوسط بخش عمده نیاز مالی خود را از تسهیلات بانکی تأمین می کنند و اشکلات ساختاری نظام بانکی بر عملکرد بنگاه های کوچک و متوسط تأثیرگذاری بیشتری دارد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.