۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۰۳۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ دسته: انرژی
۰

مرحله اول تامین مالی صندوق سرمایه گذاری پروژه آرمان پرند مپنا به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان، امروز در کسری از ثانیه با استفاده از سرمایه های مردم در بورس انرژی انجام شد. این در حالی بود که ۴.۵ برابر اوراق عرضه شده در بورس، تقاضا برای این اوراق وجود داشت.

به گزارش مسیر اقتصاد امروز برای اولین بار در کشور، بخشی از پروژه تبدیل نیروگاه گازی پرند مپنا به نیروگاه سیکل ترکیبی از طریق صندوق پروژه و با استفاده از سرمایه های مردم تامین مالی شد.

ارزش کل پروژه ۲۸۰۰ میلیارد تومان و حجم کل تامین مالی که از طریق صندوق پروژه و در سه مرحله صورت می‌گیرد، ۳۵۰ میلیارد تومان است. سود حداقل ۲۰ درصدی برای سرمایه گذاری در این پروژه پیش بینی شده است.

اوراق این صندوق در ثانیه‌های ابتدایی نخستین روز پذیره‌نویسی به فروش رفت. صندوق سرمایه گذاری پروژه پرند به عنوان جدیدترین ابزار مالی نوین در بورس انرژی با استقبال ۴.۵ برابری سرمایه گذاران پذیره نویسی شد.

این اتفاق مهم نشانگر آن است که بازار سرمایه کشور می تواند پروژه های کلان را از طریق منابع عمومی و سرمایه های مردم تامین مالی نماید. لذا ضروری است برای دیگر پروژه های بزرگ و سودآور نیز از این ظرفیت استفاده شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.