۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۸۰۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ دسته: انرژی، انرژی هسته‌ای
۱

کشور ژاپن دوباره افزایش ظرفیت تولید برق از انرژی هسته ای را در دستور کار قرار داده و مجوز راه اندازی مجدد برخی نیروگاه های هسته ای خود را صادر نموده است. در حال حاضر هفت واحد تولید برق از انرژی هسته ای در منطقه کاشی وازاکی-کاریوا حضور دارند که در مجموع ظرفیت تولید برق آن ها به حدود ۸.۲ گیگاوات می رسد.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت تپکو ژاپن که در زمینه ساخت و نگهداری نیروگاه های هسته ای تولید برق فعالیت می کند، به تازگی اعلام کرده است که دولت ژاپن مجوز راه اندازی مجدد یک نیروگاه هسته ای در این کشور را صادر نموده است.
کشور ژاپن کشوری زلزله خیز است و به همین دلیل نیروگاه های هسته ای یک تهدید امنیتی برای این کشور محسوب می شود. در طول سال های اخیر در جریان برخی زمین لرزه ها در کشور ژاپن تخریب و یا انفجار نیروگاه های هسته ای خسارات زیادی در این کشور به بار آورده است.

نیروگاه کاشی وازاکی-کاریوا که به تازگی مجوز راه اندازی مجدد آن از سوی ژاپن صادر شده نیز از جمله نیروگاه های هسته ای کشور ژاپن است که در جریان بحران به وجود آمده در زمین لرزه سال ۲۰۱۱ میلادی در کشور ژاپن تعطیل شده است.

در ماه مارچ سال ۲۰۱۱ میلادی وقوع یک زمین لرزه با قدرت ۹ ریشتر در نزدیکی سواحل ژاپن اتفاق افتاد که سونامی ناشی از آن خسارات گسترده ای به کشور ژاپن وارد کرد. بعد از بحران ناشی از زمین لرزه سال ۲۰۱۱ میلادی، کشور ژاپن اجازه راه اندازی مجدد برخی نیروگاه های هسته ای را صادر نکرده است.

با این حال کشور ژاپن دوباره به سمت افزایش تولید برق از انرژی هسته ای حرکت کرده و مجوز راه اندازی مجدد نیروگاه های هسته ای خود را در دستور کار قرار داده است. کشور ژاپن یکی از بزرگترین تولید کنندگان برق از انرژی هسته ای محسوب می شود.

در حال حاضر هفت واحد تولید برق از انرژی هسته ای در منطقه کاشی وازاکی-کاریوا حضور دارند که در مجموع ظرفیت تولید برق آن ها به حدود ۸.۲ گیگاوات می رسد.

اما نهاد مسئول قاعده گذاری در زمینه تولید انرژی هسته ای در کنار صدور مجوز راه اندازی مجدد نیروگاه های هسته ای تأکید کرده است که شرکت های مسئول نیروگاه ها باید تدابیر امنیتی شدیدتری برای جلوگیری از ایجاد بحران های مشابه گذشته را در دستور کار قرار دهند.

منبع: راشاتودی

  1. واقعا صرفه دارد تولید برق از هسته ای؟

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.