۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۷۷۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرده است که به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تعرفه واردات فولاد گرم نورد را از ۴ کشور ایران، برزیل، روسیه و اوکراین افزایش داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرده است که به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تعرفه واردات فولاد گرم نورد را از ۴ کشور ایران، برزیل، روسیه و اوکراین افزایش داده است.

پیش از این شرکت های تولیدکننده فولاد اروپایی از فروش ارزان قیمت محصولات وارداتی در بازار این کشورها شکایت کرده بودند و ادعا کرده بودند محصولات وارداتی با قیمتی بسیار کمتر از قیمت تمام شده تولید فولاد در اروپا به فروش می رسد.

اتحادیه اروپا نیز تصمیم گرفته است درپی شکایت تولیدکنندگان داخلی تعرفه واردات فولاد گرم نورد را از ۴ کشور ایران، برزیل، روسیه و اوکراین افزایش دهد.

بر این اساس تعرفه وارداتی به میزان ۱۷.۶ تا ۹۶.۵ یورو به هر تن فولاد وارداتی اعمال خواهد شد. طبق قانون جدید، فولاد وارداتی از ایران به ازای هر تن ۵۷.۵ یورو تعرفه اضافه تر پرداخت خواهد کرد در حالیکه این میزان برای اوکراین ۶۰.۵ یورو است و برای شرکت های فولاد روسیه نیز از ۱۷.۶ تا ۵۳.۳ یورو متفاوت است.

پیش از این اتحادیه اروپا تصمیم داشت از طریق وضع قانون حداقل قیمت نیز از تولیدکنندگان داخلی در برابر واردات حمایت نماید. اما وضع حداقل قیمت واردات مورد استقبال تولیدکنندگان داخلی فولاد اروپا قرار نگرفت و بر این اساس اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است از طریق افزایش تعرفه واردات از تولیدکنندگان داخلی فولاد حمایت نماید.

این درحالیست که اتحادیه اروپا پیش از این تعرفه واردات فولاد از چین را افزایش را نیز با دلایل مشابه افزایش و به منظور حمایت از تولیدات داخلی داده بود.

گفتنی است کشور ایتالیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی از بزرگترین واردکنندگان فولاد ایران هستند و این تصمیم اتحادیه اروپا میتواند روند صادرات فولاد ایران به اروپا را با مشکل مواجه نماید. اکنون باید دید پاسخ ایران به افزایش تعرفه واردات فولاد از سوی اتحادیه اروپا چیست و دولت ایران چه اقدام متقابلی انجام خواهد داد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.