۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۶۹۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ دسته: مالیات
۰

دولت بریتانیا به منظور حمایت از ازدواج شهروندان سالانه ۱۱۵۰ پوند تخفیف مالیاتی برای آن ها در نظر گرفته که قابلیت انتقال بین زوجین را دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت بریتانیا به منظور ترغیب ازدواج شهروندان و کمک به آن ها، بر درآمد مستقیم افراد متأهل تخفیف مالیاتی در نظر گرفته است و اطلاعات مربوط به جزئیات آن و نحوه استفاده از آن را در پایگاه اینترنتی خود در معرض نمایش قرار داده است.

برای هر زوج تخفیف مالیاتی ۱۱۵۰ پوندی در هر سال در نظر گرفته شده است

بر این اساس در کشور بریتانیا سالانه ۱۱۵۰ پوند تخفیف مالیاتی برای زوج ها در نظر گرفته شده که در صورت ازدواج می توانند به طور مشترک از آن استفاده نمایند.

نحوه استفاده از این تخفیف مالیاتی بدین صورت است که از بین مرد و زن هرکدام که درآمد بیشتری داشته باشد می تواند سالانه تا سقف ۱۱۵۰ پوند از تخفیف مالیاتی استفاده نماید.

میزان بهره مندی خانواده ها از طرح تخفیف مالیاتی نیز به میزان درآمد آن ها بستگی دارد و هرچه خانواده ها کم درآمد تر باشند به میزان بیشتری از این طرح بهره مند می شوند.

خانواده های پر درآمد مشمول این تخفیف مالیاتی نمی شوند

با اینحال دولت بریتانیا برای استفاده از تخفیف مالیاتی سقف درآمد تعیین کرده و بدین ترتیب این تخفیف مالیاتی تنها شامل زوج هایی می شود که جزء اقشار پردرآمد جامعه محسوب نمی شوند.

برای استفاده از این تخفیف مالیاتی لازم است درآمد یکی از زوج ها کمتر از ۱۱۵۰۰ پوند در سال باشد و درآمد زوج دیگر نیز بین ۱۱۵۰۰ پوند و ۴۵ هزار پوند باشد.

در این صورت عملا این تخفیف مالیاتی مشمول خانواده هایی می شود که یکی از سرپرست های آن به طور تمام وقت مشغول کار نیست و زوج دیگر نیز جز افراد با درآمد بسیار بالا محسوب نمی شود. دولت بریتانیا با طراحی این نظام تخفیف مالیاتی ازدواج قصد حمایت از خانواده هایی را داشته که یکی از سرپرستان خانواده وقت بیشتر در خانه و برای انجام امور آن سپری می کند.

روند استفاده از تخفیف مالیاتی ازدواج بسیار ساده طراحی شده است

طبق اعلام دولت بریتانیا شهروندان این کشور برای استفاده از حمایت های مالیاتی ازدواج کافی است بعد از ازدواج به صورت اینترنتی در پایگاه در نظر گرفته شده ثبت نام نمایند و نیازی به مراجعه حضوری نیست. همچنین زوج ها بعد از ثبت نام از سال مالیاتی آینده می توانند از تخفیف مالیاتی ازدواج بهره مند گردند.

زوج های بریتانیایی هرساله از حمایت های مالیاتی برخوردار خواهند بود و تنها در صورت طلاق، بالاتر رفتن درآمد خانواده از سقف تعیین شده و یا مرگ یکی از آن ها این حمایت متوقف خواهد شد.

دولت بریتانیا از سال ۱۹۸۸ تخفیف مالیاتی ازدواج به شهروندان داده است

سابقه وضع تخفیف مالیاتی به منظور حمایت از ازدواج شهروندان و کمک به آن ها توسط دولت بریتانیا به سال ۱۹۸۸ میلادی باز می گردد و از آن زمان تا به حال هرساله دولت این کشور تخفیف مالیاتی ازدواج را افزایش داده است. با اینحال امکان انتقال تخفیف مالیاتی بین زوجین از سال ۲۰۱۵ در این کشور برقرار شده است.

طبق اعلام دولت بریتانیا در حال حاضر بیش از ۴.۲ میلیون خانواده در این کشور مشمول تخفیف مالیاتی ازدواج هستند. اما طبق آمار رسمی بخش قابل توجهی از آن ها به دلیل کم اطلاعی از امکان انتقال تخفیف مالیاتی بین زوجین تا به حال برای استفاده از این تخفیف مالیاتی اقدام ننموده اند.

ضرورت استفاده از ابزارهای سیاستی در راستای اهداف اجتماعی

استفاده از ابزارهای سیاستی همچون مالیات یکی از راه های مناسب به منظور جهت دهی به مردم در راستای ازدواج، تقویت بنیان خانواده و فرزندآوری است.

در حال حاضر علاوه بر بریتانیا در اغلب کشورهای غربی و اروپایی حمایت های مالیاتی، درآمدی و اجتماعی متعددی از خانواده ها انجام می شود و مردم نیز از این حمایت ها استقبال نموده اند.

برگرفته از: پایگاه اینترنتی دولت بریتانیا و خبرگزاری گاردین



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.