۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۳۳۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ دسته: حمل و نقل
۰

کشور هند قصد دارد با ساخت ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه در ۲ سال آینده توسط شرکت بزرگ دولتی خود، مجموع بزرگراه‌های این کشور را به بیش از ۵۰ هزار کیلومتر برساند و زمینه رونق تولید و اشتغال را در این کشور فراهم آورد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هند قصد دارد با ساخت ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه در ۲ سال آینده مجموع بزرگراه های این کشور را به بیش از ۵۰ هزار کیلومتر برساند.

ساخت بزرگراه و دیگر زیرساخت های ارتباطی یکی از برنامه های اصلی دولت هند برای توسعه این کشور محسوب می شود و دولت در تلاش است تا با ساخت بزرگراه ها و ارائه خدمات بزرگراهی، به رونق تولید و اشتغال و روند توسعه کشور هند سرعت بیشتری بدهد.

برای این منظور دولت هند شرکت دولتی بزرگراه‌های ملی را راه اندازی کرده که طبق ادعای وزیر ترانزیت جاده ای و بزرگراه های کشور هند، این شرکت دولتی در جریان ساخت ۳۰ هزار کیلومتر بزرگراه فعلی هند نقش مؤثری داشته است.

دولت هند اعلام کرده است توسعه این کشور در قالب برنامه رشد پایدار انجام می گیرد که یکی از برنامه های آن ساخت ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه در ۲ سال آینده است.

دولت هند در تلاش است تا بزرگراه های این کشور با استاندارهای جهانی ساخته شود و خدمات متنوعی به رانندگانی که از این بزرگراه ها استفاده می کنند ارائه شود.

برای این منظور یک بخش ویژه در شرکت دولتی بزرگراه‌های ملی هند ایجاد شده تا خدمات و فعالیت های بزرگراه‌های این کشور را مدیریت نماید. وظیفه این بخش مدیریت خدماتی همچون شبکه تلفن همراه، امکانات رفاهی، ایمنی و امنیت جاده، احداث خط تلفن حادثه، ردیابی آمبولانس، جرثقیل در بزرگراه ها، سیستم مدیریت ترافیک بزرگراه، نورپردازی جاده، دسترسی به اینترنت بی سیم و سایر امکانات مدرن در بزرگراه‌های ملی این کشور است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.