۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۹۰۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت پاکستان به تازگی مجوز ورود یک بانک دیگر چینی به این کشور را برای تأمین مالی پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان صادر کرده است. این کریدور محور برنامه های گسترده کشور چین در پاکستان محسوب می شود و هدف آن تسهیل دسترسی مستقیم چین به بنادر جنوبی پاکستان در قالب پروژه کلان جاده ابریشم جدید است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشورهای چین و پاکستان در سال های اخیر روابط اقتصادی گسترده ای با یکدیگر داشته اند. پروژه بزرگ جاده ابریشم کشور چین به طور گسترده مورد استقبال مقامات کشور پاکستان قرار گرفته و از این رو پروژه های زیرساختی متعددی از سوی کشور چین در کشور پاکستان در دستور کار قرار دارد.

پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان با عنوان اختصاری CPEC نیز در واقع محور برنامه های گسترده کشور چین در پاکستان محسوب می شود. هدف اصلی چین از اجرایی نمودن این کریدور تسهیل دسترسی خود به بنادر جنوبی پاکستان است که می تواند مسیری جایگزین برای عبور محصولات وارداتی و صادراتی چین باشد.

در همین راستا دولت پاکستان به تازگی مجوز ورود یک بانک دیگر چینی با نام «بانک چین» به این کشور را برای تأمین مالی پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان صادر کرده است.

بانک مذکور که یکی از ۴ بانک بزرگ چین محسوب می شود، برای ارائه تسهیلات و عملیات تخصصی مورد نیاز پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان از طرف دولت چین مأموریت پیدا کرده است. این بانک قصد دارد در پاکستان شعبه تأسیس نماید و از این طریق تأمین مالی پروژه های مدنظر دو کشور را به راحتی ساماندهی نماید.

افتتاح شعبه توسط بانک چین در پاکستان در حالی رخ خواهد داد که پیش از این تنها بانک صنعت و تجارت چین در سال ۲۰۱۱ و در دو شهر کراچی و اسلام آباد شعبه افتتاح کرده بود.

پیش از این خدماتی از قبیل سرمایه گذاری، اعطای تسهیلات به پروژه ها و همچنین فاینانس در ابعاد محدودتر و توسط بانک صنعت و معدن چین در کشور پاکستان ارائه می‌شد.

حضور یک بانک توانمند چینی در پاکستان به عنوان بازوی تأمین مالی دولت چین در این کشور نشان از جدیت دو کشور چین و پاکستان در پیشبرد طرح های مشترک و به طور خاص کریدور اقتصادی چین-پاکستان دارد.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.