۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۴۸۹ ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت هند در طول سه سال گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد روپیه معادل ۴۶ میلیارد دلار از منابع بانکی را به سمت پروژه های زیرساختی جهت دهی نموده است؛ در صورت عدم تلاش دولت برای جذب این منابع، بانک ها در طول این مدت این منابع را صرف خرید دارایی منجمد کرده بودند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند موفق شده است که در طول سه سال اخیر بیش از ۳ هزار میلیارد روپیه معادل حدود ۴۶ میلیارد دلار آمریکا را از منابع بانک های این کشور به بخش توسعه زیرساخت ها جهت دهی نماید.

مقامات هندی اعلام کرده اند که در صورت عدم تلاش دولت برای جذب این منابع بانکی به ساخت بزرگراه ها و پروژه های زیرساختی، بانک ها در طول این مدت این منابع را صرف خرید دارایی منجمد کرده بودند.

طبق این گزارش با استفاده از ۳ میلیارد روپیه جذب شده از منابع بانکی در طول سه سال اخیر بیش از ۴۰۳ پروژه زیرساختی و بزرگراهی احداث شده است. این درحالی است که در صورت عدم جهت دهی این منابع، دولت به تنهایی قادر به تأمین مالی این پروژه ها نبوده است.

دولت هند اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۴ میلادی و با تغییر و تحول در زمینه مدیریت اجرای پروژه های زیرساختی و عمرانی، روند اجرایی شدن این پروژه ها با حرکت به سمت استفاده از منابع بخش خصوصی و منابع بانکی به مراتب سریعتر شده است.

دولت هند اعلام کرده است پروژه های بزرگراهی متعدد دیگری اکنون در مرحله ساخت قرار دارند و بسیاری از پروژه ها نیز در مرحله تخصیص اعتبار از محل منابع بانکی و سرمایه گذاری خارجی قرار دارند.

علاوه بر این دولت هند اعلام کرده است اولویت و تمرکز این دولت در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی، در حوزه پروژه های زیرساختی ای است که به جذب فناوری های جدید منتهی می شود.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.