۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۲۴۶ ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دو کشور روسیه و چین قصد دارند با انعقاد قراردادی، تا سال ۲۰۱۸ به طور مشترک هلی کوپتر نظامی تولید کنند. طراحی و تولید انبوه این هلی کوپتر نظامی بر عهده کشور چین خواهد بود و کشور روسیه نیز به عنوان همکار، بخش فنی آن را به عهده خواهد داشت.

به گزارش مسیر اقتصاد کشورهای روسیه و چین اعلام کردند که شرکت های سازنده هلی کوپتر از دو کشور به منظور ساخت مشترک هلی کوپتر نظامی به توافق رسیده اند.

انعقاد توافق بین دو کشور روسیه و چین بعد از آن نهایی شده است که دو شرکت از کشورهای روسیه و چین توانستند بر سر جزئیات مربوط به همکاری در بحث فنی و فناوری و همچنین مباحث مالی ساخت هلی کوپترهای نظامی به توافق دست یابند.

این هلی کوپترهای نظامی از وزن بسیار زیادی برخوردارند و باید این توان را داشته باشند که وزن قابل توجهی را به همراه خود به آسمان ببرند. به همین دلیل ساخت هلی کوپترهای بزرگ نظامی یکی از پیچیده ترین بخش در تولید تجهیزات نظامی و جنگی محسوب می شود.

طبق اطلاعات منتشر شده از جزئیات قرارداد روسیه و چین، این هلی‌کوپترهای نظامی می توانند تا ۱۵ تن بار را حمل نمایند. همچنین حداکثر سرعت این هلی کوپتر ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است و می تواند تا بعد ۶۳۰ کیلومتر مسافت را طی نماید.

توافق اولیه دو کشور روسیه و چین در زمینه همکاری بر روی ساخت هلی کوپتر نظامی در سال ۲۰۱۶ و در جریان سفر ولادیمیر پوتین به چین حاصل شد و در حال حاضر دو طرف توانسته اند توافق نهایی را در این زمینه منعقد نمایند. مراحل نهایی ساخت این هلی کوپترها نیز تا سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده است.

طبق قرارداد منعقد شده بین روسیه و چین، بخش طراحی و تولید انبوه این هلی کوپتر نظامی بر عهده کشور چین خواهد بود و کشور روسیه نیز به عنوان همکار، بخش فنی آن را به عهده خواهد داشت.

قرارداد ساخت مشترک هلی کوپتر نظامی بین روسیه و چین بخشی از یک قرارداد بزرگ بین این دو کشور در زمینه همکاری در صنایع هوا و فضا و ساخت تجهیزات نظامی است که در سال ۲۰۱۴ و به ارزش ۱۳ میلیارد دلار منعقد شده است.

کشورهای روسیه و چین در طول سال های اخیر توانسته اند روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و در زمینه هایی همچون تولید مشترک، افزایش تجارت دوجانبه، مباحث مالی و حذف دلار با یکدیگر همکاری نمایند.

کشورهای غربی و آمریکا نیز از نزدیکی بیشتر روسیه و چین و ایجاد یک قدرت متحد در شرق نگران هستند.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.