۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۷۸۶ ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ دسته: انرژی
۰

یکی از مناسب ترین منابع تأمین گاز مورد نیاز کشور هند، واردات گاز از ایران است؛ اما انفعال ایران در زمینه پیشبرد مذاکرات صادرات گاز به هند موجب شده این کشور نیز به دنبال واردات گاز مایع از دیگر کشورها از جمله استرالیا باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد مقامات کشور هند اعلام کرده اند که به زودی قرارداد واردات گاز مایع از استرالیا را نهایی می کنند تا گاز با قیمت مناسب را در دسترس مصرف کنندگان داخلی قرار دهند.

از طرفی کشور هند به طور روزافزون به گاز طبیعی نیاز دارد و از طرف دیگر کشور استرالیا سرمایه گذاری گسترده ای برای تولید و صادرات گاز مایع انجام داده و به دنبال مشتری جدید برای گاز مایع خود است.

در این میان قیمت بالای گاز مایع در بازارهای آسیایی موجب شده است هند تا پیش از این بیشتر بر روی واردات گاز از طریق خط لوله متمرکز باشد.

اما مذاکرات انجام شده بین دو کشور هند و استرالیا نشان از آن دارد که دو کشور در تجارت گاز مایع به تفاهماتی دست یافته اند و به زودی روند صادرات گاز مایع استرالیا به هند آغاز خواهد شد.

در حال حاضر کشور قطر بزرگترین صادر کننده گاز مایع به کشور هند محسوب می شود. اما مقامات کشور هند برای تأمین گاز از طریق واردات گاز مایع ارزان با کشورهای دیگر همچون استرالیا و آمریکا نیز وارد مذاکره شده اند.

طبق اعلام مسئولین کشور هند یکی از مناسب ترین منابع تأمین گاز مورد نیاز کشور هند، واردات گاز از ایران است. واردات گاز از طریق خط لوله ایران به مراتب ارزان تر از واردات گاز مایع است و می تواند روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و هند را نیز بهبود بخشد.

با این حال اما انفعال ایران در زمینه پیشبرد مذاکرات صادرات گاز به هند موجب شده این کشور نیز به دنبال واردات گاز مایع از دیگر کشورها باشد تا بتواند نیاز روز افزون تولیدکنندگان داخلی خود به گاز را تأمین نماید.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.