۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۶۹۵ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ دسته: تولید گندم، کشاورزی
۰

روسیه در کنار حمایت از تولیدات داخلی و شکستن رکورد تولید داخلی گندم، در تلاش است تا با انعقاد قراردادهای صادراتی جدید با کشورهای ونزوئلا و چین، رکورد صادرات گندم خود را نیز ارتقاء دهد. این موفقیت های روسیه به دلیل حمایت های اثرگذار از بخش کشاورزی رخ داده است. ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از جمله این حمایت ها بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بخش کشاورزی روسیه به دلیل حمایت های داخلی در طول سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته اکنون روسیه در تلاش است تا با جذب خریداران بیشتر از کشورهایی همچون چین و ونزوئلا، رکورد صادراتی خود را نیز ارتقاء دهد.

کشور روسیه در ماه های اخیر موفق شده شرکت های چینی فعال در واردات و توزیع گندم را برای خریداری گندم از این کشور متقاعد نماید و از این طریق گامی بلند در راستای افزایش صادرات گندم بردارد.

شرکت کوفکو چین یکی از شرکت های اصلی در زمینه واردات و توزیع گندم در کشور چین است که اخیرا توافقاتی را با تولیدکنندگان کشور روسیه به منظور افزایش واردات از این کشور منعقد کرده است.

شرکت کوفکو یکی از ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان محسوب می شود و طبق توافقات صورت گرفته قرار است سالانه ۲ میلیون تن گندم از روسیه خریداری نماید. علاوه بر این قرار است این میزان در طول سال های آینده تا سالانه ۵ میلیون تن نیز افزایش یابد.

کشور ونزوئلا نیز دیگر مشتری جدید گندم روسیه است. ونزوئلا برای واردات بیشتر گندم از روسیه برنامه دارد و برای این منظور آقای نیکولاس مادور رئیس جمهور ونزوئلا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به توافق رسیده اند.

طبق قرارداد فعلی ونزوئلا و روسیه سالانه حدود ۷۲۰ هزار تن گندم از روسیه به ونزوئلا صادر می شود و دو کشور در تلاش هستند تا این میزان را به بیش از یک میلیون و دویست هزار تن در سال افزایش دهند.

علاوه بر دو کشور چین و ونزوئلا، روسیه در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار غلات کشورهای عربستان، ایران و مصر برای تولیدکنندگان داخلی خود ایجاد نماید.

روسیه در کنار حمایت از تولیدات داخلی و شکستن رکورد تولید داخلی گندم، در تلاش است تا با انعقاد قراردادهای صادراتی جدید با کشورهای ونزوئلا و چین به رکورد صادرات گندم خود را نیز ارتقاء دهد. این موفقیت های روسیه به دلیل حمایت های اثرگذار از بخش کشاورزی رخ داده است. ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از جمله این حمایت ها بوده است.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.