۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۲۸۶ ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

هولدینگ چینی «مرچنت» ۹۰ درصد از سهام پایانه بندر TCP کشور برزیل را با قیمتی بالغ بر ۹۲۴ میلیون دلار خریداری کرده است. هدف اصلی چین از این اقدام، افزایش تبادلات تجاری با برزیل و تقویت جایگاه خود در آمریکای جنوبی است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور چین در سال های اخیر روابط تجاری و اقتصادی خود را با کشورهای آمریکای لاتین و به طور خاص برزیل افزایش داده و در همین راستا اخیرا یک هولدینگ چینی فعال در زمینه تجارت خارجی، یک بندر بزرگ در برزیل را خریداری کرده است.

هولدینگ بندری «مرچنت» کشور چین که در زمینه تجارت دریایی فعالیت می کند، اخیرا اعلام کرده است که ۹۰ درصد از سهام پایانه بندری TCP کشور برزیل را خریداری کرده است.

هولدینگ چینی اعلام کرده است که برای خرید ۹۰ درصد از سهام پایانه بندری کشور برزیل بیش از ۹۲۴ میلیون دلار هزینه کرده است. هولدینگ چینی هدف خود از خرید بندر بزرگ برزیل را گسترش فعالیت های تجاری در آمریکای لاتین عنوان کرده است.

طبق اعلام سران هولدینگ چینی، منابع مالی این معامله توسط منابع داخلی و وام های خارجی تامین می شود. دولت برزیل نیز تأیید نهایی و صدور مجوز این معامله را به تایید مقامات نظارتی در زمینه رعایت قوانین ضد انحصار مشروط کرده است.

در صورت نهایی شدن این قرارداد ۹۰ درصد از یکی از بزرگترین بنادر کشور برزیل در اختیار شرکت های چینی قرار می گیرد که می تواند نقشی گسترده در افزایش تبادلات تجاری دوجانبه دو کشور داشته باشد.

در سال های اخیر شرکت های دولتی و خصوصی چین سرمایه گذاری گسترده ای در پروژه های زیرساختی برزیل انجام داده اند و خرید بندر جدید نیز می تواند این روند را تسهیل نماید.

دو کشور چین و برزیل هر دو عضو گروه بریکس هستند و در تلاش هستند تا با افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی، علاوه بر بهره مندی از مزایای تجارت دوجانبه، از قدرت نفوذ آمریکا در منطقه آمریکای لاتین بکاهند.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.