۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۸۴۹ ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ دسته: تولید
۰

دولت هند پیش از این به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تعرفه واردات شکر را افزایش داده بود؛ در حال حاضر تصمیم گرفته است برای جلوگیری از احتکار و افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی، برای هریک از انبارهای این محصول سقف ذخیره سازی تعیین نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند پیش از این برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان داخلی تعرفه واردات شکر را افزایش داده بود و در حال حاضر تصمیم گرفته است به منظور مدیریت بازار داخلی این محصول، برای هریک از انبارهای این محصول سقف ذخیره سازی تعیین کند تا از احتکار و افزایش قیمت بیش از حد شکر در بازار داخلی جلوگیری نماید.

شکر یکی از محصولات استراتژیک کشور هند است و دولت این کشور همواره از تولید داخلی آن در برابر واردات حمایت نموده است. برای همین منظور در ماه گذشته دولت هند تعرفه واردات شکر را از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش داده است.

میزان تولید شکر هند سالانه بالغ بر ۲۱ میلیون تن می باشد. اما نیاز سالانه این کشور به شکر در حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون تن ارزیابی شده است و در واقع میزان تولید شکر این کشور سالانه بیش از ۳ میلیون تن کمتر از میزان نیاز داخلی است و لذا خودکفایی در تولید شکر محقق نشده است.

با اینحال دولت هند در تلاش است میزان واردات شکر را به نحوی مدیریت نماید که در کنار تأمین نیاز داخلی، واردات شرایط را بر تولیدکنندگان این محصول محدود ننماید. افزایش تعرفه واردات شکر یکی از ابزار های دولت هند در این راستا بوده است.

اما افزایش تعرفه واردات به طور طبیعی منجر به افزایش قیمت محصولات در بازار داخلی می‌شود و لازم است دولت هند برای مدیریت بازار این محصول نیز تدابیری بیندیشد. برای این منظور و جلوگیری از احتکار و افزایش قابل توجه قیمت در بازار، دولت هند برای انبارهای داخلی شکر سقف ذخیره سازی تعیین کرده است.

طبق این قانون انبارهای ذخیره شکر تنها می‌توانند تا سقف ۲۱ درصد از شکر در دسترس در کارخانه ها به ذخیره شکر بپزدارند و ملزم هستند مازاد آن را به بازار عرضه نمایند.

منبع: اگری اکسچنج



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.