۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۴۴۷ ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در نیمه اول سال جاری میزان واردات اتانول برزیل بیش از ۳۳۰ درصد افزایش یافته و به همین دلیل دولت برزیل تصمیم گرفته است با هدف مدیریت میزان واردات، ۲۰ درصد مالیات اضافه تر بر واردات اتانول وضع نماید. افزایش تعرفه واردات و یا وضع مالیات اضافه بر واردات یکی از روش های معمول کشورها برای مدیریت واردات و تنظیم میزان واردات یک محصول به کشور است.

به گزارش مسیر اقتصاد، طبق اعلام وزارت کشاورزی کشور برزیل، شورای تجارت خارجی این کشور تصمیم گرفته است که ۲۰ درصد مالیات اضافه تر بر واردات اتانول از واردکنندگان این محصول دریافت نماید. دولت برزیل سقف واردات اتانول بدون مالیات اضافه تر را ۶۰۰ میلیون لیتر در سال در نظر گرفته و بر محموله های وارداتی بیش از این میزان مالیات ۲۰ درصدی تصویب شده را اخذ می‌کند.

در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی میزان واردات اتانول برزیل بیش از ۱.۲۹ میلیارد لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی  ۳۳۰ درصد افزایش یافته است.

عمده واردات اتانول کشور برزیل از کشور آمریکا انجام می‌گیرد و کاهش قیمت اتانول تولیدی در کشور آمریکا موجب شده است در سال جاری میزان واردات اتانول برزیل به طور قابل توجهی افزایش یابد.

افزایش واردات و کاهش قیمت واردات اتانول موجب متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی کشور برزیل شده که در کنار آمریکا بزرگترین تولیدکنندگان اتانول در جهان محسوب می‌شوند.

بر همین اساس کشور برزیل تصمیم گرفته است بر واردات اتانول بیشتر از ۶۰۰ میلیون لیتر در سال مالیات اضافه تر ۲۰ درصدی وضع کند تا از این طریق میزان واردات اتانول از کشور آمریکا را مدیریت نماید.

افزایش تعرفه واردات و یا وضع مالیات اضافه بر واردات یکی از روش های معمول کشورها برای مدیریت واردات و تنظیم میزان واردات یک محصول به کشور است.

پیش از این دو کشور آمریکا و برزیل که بزرگترین تولیدکنندگان اتانول در جهان هستند، با یکدیگر بر سر عدم وضع مالیات بر واردات اتانول به توافق رسیده بودند. اعمال مالیات اضافه تر بر واردات اتانول از سوی برزیل عملا به توافق مذکور پایان می‌دهد.

دولت برزیل اعلام کرده است مالیات اضافه تر بر واردات اتانول تا دو سال برقرار خواهد بود و بعد از آن دوباره درخصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.