۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۸۸۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ دسته: تولید
۰

دولت هند اعلام کرده است که فقط تجهیزات نظامی ای را در قالب طرح جدید خود خریداری خواهد کرد که در داخل کشور هند تولید شده باشد و آرم «تولید هند» بر روی آن حک شده باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند در برنامه جدید خود اعلام کرده است قصد دارد مقادیر قابل توجهی تجهیزات نظامی خریداری کند اما شرط خرید این تجهیزات نظامی آن است که در داخل کشور هند تولید شده باشند.

اعتبار دولت هند برای خرید تجهیزات نظامی ده ها میلیارد دلار برآورد میشود و انواع جت های جنگنده، هلی کوپتر، تجهیزات نظامی پیشرفته نیروی زمینی و انواع زیردریایی را شامل می‎‌شود. اما دولت هند اعلام کرده است فقط محصولاتی را در قالب طرح جدید خود خریداری خواهد کرد که در داخل کشور هند تولید شده باشد و آرم «تولید هند» بر روی آن حک شده باشد.

در حال حاضر کشور هند بزرگترین واردکننده تجهیزات دفاعی و نظامی محسوب می‌شود و در تلاش است تا از بازار بزرگ خرید تجهیزات نظامی خود در راستای حمایت از تولید و اشتغال داخلی استفاده نماید.

شرط خریداری تجهیزات دفاعی و نظامی تولید داخل توسط دولت هند موجب می‌شود تولیدکنندگان جهانی تجهیزات نظامی به دنبال همکاری با شرکت های هندی و تولید محصولات خود در داخل کشور هند باشند. این مسئله علاوه بر ایجاد شغل و ارزش افزوده در داخل این کشور، انتقال فناوری های پیشرفته به تولیدکنندگان داخلی نیز صورت بگیرد و در آینده سهم تولیدکنندگان کاملا داخلی از تولید تجهیزات مورد نیاز داخلی افزایش یابد.

جالب توجه آنکه این سیاست دولت هند مورد استقبال برخی شرکت های مطرح تولید کننده تجهیزات نظامی قرار گرفته است. به طور مثال شرکت ایرباس فرانسه که قصد دارد هلی کوپتر های نظامی خود را به دولت هند بفروشد اعلام کرده است در صورتی که بتواند با دولت هند یک قرارداد بلندمدت خرید به ارزش چندین میلیارد دلار منعقد نماید، تمایل دارد تا محصولات خود را در داخل خاک کشور هند تولید نماید و این کشور را به عنوان مرکز تولید و توزیع محصولات خود به دیگر کشورهای منطقه قرار دهد. علاوه بر ایرباس برخی دیگر از شرکت های مطرح تولیدکننده تجهیزات نظامی نیز از تصمیم دولت هند استقبال کرده اند.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.