۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۶۷۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ دسته: مسکن
۰

کشور چین قصد دارد با ساخت یک شهرک مسکونی بزرگ، بخشی از مشکل بازار مسکن شهر پکن را مرتفع نماید. این شهرک در نزدیکی شهر پکن ساخته می‌شود و بخشی از جمعیت شهر پکن میتوانند در این شهرک جدید صاحب خانه شوند.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور چین قصد دارد با ساخت یک شهرک مسکونی بزرگ بخشی از مشکل بازار مسکن شهر پکن را مرتفع نماید. این شهرک در نزدیکی شهر پکن ساخته میشود و بخشی از جمعیت شهر پکن میتوانند در این شهرک جدید صاحب خانه شوند.

در حال حاضر جمعیت شهرهای بزرگ چین روندی صعودی دارد. رونق اقتصادی چین در طول چند دهه اخیر موجب شده است سطح زندگی مردم این کشور تاحدودی افزایش یابد و روند مهاجرت از روستاها به شهرها در این کشور تسریع شود.

افزایش مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در شهرها مشکلات متعددی برای اقتصاد کشورها ایجاد میکند که یکی از آن ها برهم خوردن تعادل بازار مسکن در شهرهای بزرگ است.

در این شرایط دولت چین در تلاش است تا با اعمال سیاست های گوناگون، بازار مسکن شهرهای بزرگ را ساماندهی نماید. حمایت از توسعه ساخت مسکن در شهرهای کوچک تر و اعمال محدودیت در شهرهای بزرگ یکی از راه های معمول جلوگیری از عدم تعادل بازار مسکن در شهرهای بزرگ است.

شهر پکن به عنوان پایتخت کشور چین یکی از شهرهای بزرگ این کشور است که بازار مسکن آن با مشکلات جدی مواجه است. از این رو دولت چین به منظور کاهش تقاضای مسکن در شهر بزرگ پکن و ساماندهی به بازار مسکن این شهر، تصمیم گرفته است که یک شهرک مسکونی بزرگ در نزدیکی شهر پکن احداث نماید. در صورت ساخت این شهرک مسکونی بخشی از جمعیت شهر پکن میتوانند در این شهرک جدید صاحب خانه شوند.

ساخت شهرک های مسکونی در نزدیکی شهرهای بزرگ در صورتی که به درستی مدیریت شود میتواند تا حدود زیادی از مشکلات بازار مسکن شهرهای بزرگ بکاهد. با اینحال دولت چین اعلام کرده است که از ساخت این شهرک اهداف دیگری همچون توسعه صنعتی، زیست محیطی و فرهنگی و همچنین انتقال بخشی از ادارات دولتی شهر پکن به این شهرک را نیز مد نظر دارد.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.