۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۴۸۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ دسته: تولید
۰

رئیس جمهور آمریکا معتقد است شرکت خرده فروشی آمازون باید بیشتر از اشتغال آمریکا حمایت کند، مالیات بیشتری بپردازد و در فروش محصولات خود اولویت را به فروش تولیدات داخلی آمریکا بدهد.

به گزارش مسیر اقتصاد دونالد ترامپ با انتقاد شدید از شرکت خرده فروشی آمازون، این شرکت را به عدم پرداخت مالیات و از بین بردن اشتغال مردم آمریکا متهم کرده است.

شرکت آمازون بزرگترین شرکت خرده فروشی اینترنتی در سطح آمریکاست و در حال حاضر درآمد زیادی از طریق فروش محصولات خود به مردم آمریکا بدست می آورد.

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا معتقد است شرکت خرده فروشی آمازون باید بیشتر از اشتغال آمریکا حمایت کند، مالیات بیشتری بپردازد و در فروش محصولات خود اولویت را به فروش تولیدات داخلی آمریکا بدهد. به همین دلیل ترامپ از آمازون انتقاد کرده و گفته است فعالیت این شرکت موجب شده از طرفی تعداد زیادی از مردم آمریکا شغل خود را از دست بدهند و از طرف دیگر این شرکت بسیار کمتر از آنچه لازم است به دولت مالیات میپردازد.

شرکت خرده فروشی آمازون برخلاف فروشگاه زنجیره ای «وال مارت» از زمان انتخاب ترامپ اقدامی در راستای حمایت از تولیدات داخلی آمریکا انجام نداده و از این رو مورد انتقاد ترامپ قرار گرفته است. انتقاد ترامپ از آمازون در کمتر از چند ساعت موجب شد سهام این شرکت حدود ۰.۳ درصد کاهش یابد.

فروشگاه های زنجیره ای اینترنتی و غیر اینترنتی میتوانند نقشی مهم در رونق تولیدات داخلی و همچنین رکود آن ها داشته باشند. به همین دلیل سیاستگذاران همواره در تلاشند تا با اعمال قوانین مناسب فروشگاه های زنجیره ای را به سمت فروش بیشتر تولیدات داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی سوق دهند.

طبق قانون آمریکا مالیات بر فروش فروشگاه های اینترنتی کمتر از مالیات بر فروش فروشگاه هایی است که از روش های سنتی به فروش محصولات خود می پردازند و این مسئله موجب شده شرکت خرده فروشی آمازون مالیات کمتری در مقایسه با دیگر فروشگاه های سراسر آمریکا بپردازد.

تقابل ترامپ با فروشگاه خرده فروشی آمازون به همین مسئله ختم نمیشود. آقای جف بزوس، رئیس شرکت آمازون در حال حاضر روزنامه واشنگتن پست را خریداری کرده است. رویکرد این روزنامه انتقاد از برنامه های دونالد ترامپ است. رویکرد روزنامه واشنگتن پست نیز در طول چند ماه اخیر همواره مورد انتقاد ترامپ بوده است.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.