۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۳۹۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی
۰

دولت مراکش قصد دارد برای تحقق رشد ۴.۵ درصدی اقتصادی، ۲۶۸ میلیون دلار معادل حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کند.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، بخش کشاورزی کشور مراکش یکی از ارکان اصلی اقتصاد این کشور محسوب شده که حداقل ۱۴ درصد از تولید ناخالص داخلی ملی این کشور را شامل می شود.

مسئولان دولتی مراکش انتظار دارند تا امسال اقتصاد این کشور با توجه به چشم انداز خوبی که در کشاورزی دارد، به رشد ۴,۵ درصد برسد.

این میزان رشد اقتصادی در مقایسه با رشد ۱.۶ درصدی سال ۲۰۱۶ افزایش خوبی تلقی می‌شود، چرا که در سال گذشته به دلیل خشکسالی رشد اقتصادی با کندی مواجه شده بود.

اخیرا مسئولان دولتی کشور مراکش قصد دارند در جهت حمایت از رشد تولیدات کشاورزی این کشور و رسیدن به رشد اقتصادی مذکور، اعتباری معادل ۲۶۸ میلیون دلار را به این بخش اختصاص دهند.

اجرای ۹۲ پروژه کشاورزی در ۴ سال

گفتنی است مقامات این کشور قصد دارند با توسعه ۹۲ پروژه کشاورزی در منطقه ای بنام «لاواون ساکیا الحمرا» در این کشور در دوره زمانی ۴ ساله و حدفاصل سالهای ۲۰۱۶-۲۰۲۰ رشد بخش کشاورزی این کشور را افزایش داده تا منجر به رشد اقتصادی این کشور شود. اولویت سرمایه گذاری در دست اجرا بیشتر برای تولید محصولات کشاورزی با ارزش افزوده اختصاص خواهد یافت.

در این راستا اداره زراعت مراکش اعلام کرده است ۹۲ پروژه اعلامی بخش کشاورزی به دو قسمت اصلی تقسیم میشود.

طبق گزارش اعلامی این نهاد، بخش نخست پروژه ها شامل ۴۹ پروژه اجرایی است که به تولید محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بالا توسط بخش خصوصی می پردازد.

همچنین بخش دوم این پروژه ها شامل ۳۳ پروژه برای تولیدات کشاورزی نیازمند حمایت و کمک بوده که قرار است با اولویت تولیدکنندگان کوچک کشاورزی تخصیص پیدا کند.

طبق گفته مقامات کشاورزی مراکش، این طرح ها شامل ساخت ۱۹ واحد تولیدی شیر و محصولات محلی لبنیاتی و همچنین تولید گوشت قرمز است که در دست پیگیری این کشور قرار دارد.

تامین آب

همچنین در بین این پروژه ها قرار است ۲۹۲ نقطه تامین آب برای ایجاد آبیاری به روش نوین و همچنین برای ایجاد حلقه های آبیاری مشخص شود.

سرمایه گذاری در تولید علوفه دام

اداره زراعت این کشور، برنامه ی دیگری برای تولید علوفه مورد نیاز دام را نیز در سطح ۱۲۵ هکتار در دستور کار خود دارد.

سرمایه گذاری در توسعه زمین های کشاورزی

گفتنی است در برنامه دیگری که شامل ۱۰ پروژه مختلف میشود، اداره زراعت این کشور قصد دارد برای توسعه زمین های کشاورزی سرمایه گذاری کند.

منبع: تجارت عربی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.