۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۱۶۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

تنش میان کشور آمریکا و کره شمالی اخیرا وارد مرحله جدیدی شده و دو کشور درآستانه شروع یک جنگ نظامی قرار دارند. جنگ بین آمریکا و کره شمالی به تقویت جایگاه چین در منطقه و تسریع روند کنار گذاشتن دلار از نظام مالی جهانی منجر خواهد شد. چرا که چین در این زمینه اقدامات مختلفی انجام داده که در جدیدترین آن، این کشور در حال طراحی یک واحد پولی جدید با پشتوانه طلا است.

به گزارش مسیر اقتصاد تنش میان کشور آمریکا و کره شمالی اخیرا وارد مرحله جدیدی شده و دو کشور علنا یکدیگر را به پرتاب بمب و جنگ نظامی تهدید کرده اند. جنگ بین آمریکا و کره شمالی میتواند با تقویت جایگاه چین در منطقه روند کنار گذاشتن دلار را تقویت نماید.

کشور کره شمالی اخیرا اقدامات تحریک کننده زیادی انجام داده و مرتبا در حال آزمایش موشک های هسته ای است. علاوه بر این کره شمالی از دیرباز با سیاست های آمریکا در منطقه مخالف بوده و این کشور را به پرتاب بمب اتم تهدید کرده است.

اقدامات تحریک آمیز کره شمالی موجب شده مقامات آمریکا مواضع سختی علیه این کشور اتحاذ نمایند و در یکی از آخرین اقدامات خود تحریم های اقتصادی گسترده ای علیه این کشور وضع نموده اند. علاوه بر این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صریحا کره شمالی را به حمله نظامی تهدید کرده است.

تنش بین آمریکا و کره شمالی روز به روز درحال افزایش است و با توجه به روحیه رهبران این دو کشور ممکن است در آینده نزدیک بین این دو کشور جنگی در بگیرد.

این درحالیست که جنگ بین آمریکا و کره شمالی نتیجه ای جز تضعیف قدرت آمریکا در منطقه و افزایش قدرت چین ندارد. ورود آمریکا به یک جنگ نظامی از طرفی وجهه آمریکا را در بین کشورهای جهان بیش از گذشته تضعیف میکند و از طرف دیگر موجب تضعیف قدرت نظامی و اقتصادی این کشور می گردد که نتیجه آن روی آوردن بیشتر کشورهای شرق آسیا به سمت چین خواهد بود.

کشور چین مدتهاست که روند کنار گذاشتن دلار از مبادلات جهانی و خرید گسترده طلا را آغاز کرده است. قدرت گرفتن بیشتر چین روند کنار گذاشتن دلار آمریکا و معرفی یک واحد پولی جهانی با پشتوانه طلا توسط این کشور را تسریع خواهد کرد.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.