۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۱۶۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ دسته: مسکن
۰

شرکت های ساختمانی کشور ترکیه در بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ میلادی، ۴۱۵۲ پروژه ساختمانی به ارزش بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار در دیگر کشورهای دنیا به انجام رسانده اند و کشور ترکیه از این حیث بعد از چین در رتبه دوم جهان قرار دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت اقتصاد کشور ترکیه، شرکت های فعال در حوزه صادرات خدمات ساختمانی این کشور در طول ۱۰ سال اخیر بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار صادرات داشته اند و در دیگر کشورهای جهان پروژه های ساختمانی اجرا کرده اند.

صادرات ۲۲۰ میلیارد دلاری ترکیه در بخش خدمات ساختمانی موجب شده است این کشور از این حبث بعد از کشور چین در رتبه دوم جهان در بین تمامی کشورها قرار بگیرد.

طبق این آمار شرکت های ساختمانی کشور ترکیه در بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ میلادی، ۴۱۵۲ پروژه ساختمانی در دیگر کشورهای دنیا به انجام رسانده اند. این در حالیست که اولین پروژه ساختمانی یک شرکت ترکیه ای در یک کشور دیگر در سال ۱۹۷۲ و در کشور لیبی به انجام رسید

از شروع اولین پروژه ساختمانی شرکت های ترکیه ای در خارج از این کشور در سال ۱۹۷۲ تاکنون تعداد کل این پروژه های ساختمانی به بیش از ۹ هزار پروژه در ۱۱۷ کشور و به ارزش بیش از ۳۴۴ میلیارد دلار رسیده است.

علاوه بر این ارزش هر پروژه ساختمانی در سال ۲۰۰۸ میلادی حدود ۳۷ میلیون دلار بوده که این میزان در سال ۲۰۱۷ به ۷۹ میلیون دلار رسیده و در طول ده سال بیش از دو برابر شده است.

در بین کشورهای مقصد پروژه های ساختمانی شرکت های ترکیه ای در طول ۴۵ سال اخیر، کشور روسیه با ۶۷.۵ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد و بعد از آن کشورهای ترکمنستان با ۴۶.۸ میلیارد دلار و لیبی با ۲۸.۹ میلیارد دلار قرار دارند.

صادرات خدمات ساختمانی یکی از روش های ارزآوری و ایجاد تولید و اشتغال برای نیروی کار داخلی است که مزایای متعددی برای اقتصاد یک کشور به دنبال دارد. کشور ترکیه توانسته است در طول ده سال اخیر رونق قابل توجهی به صادرات خدمات ساختمانی خود بدهد و پروژه های متعددی را نصیب شرکت های داخلی نماید.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.