۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۳۶۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ دسته: کشاورزی
۰

کشور کرواسی اخیرا در اقدامی تصمیم گرفته است که ۲۸۰ یورو معادل ۳۱۸ دلار مالیات اضافه تر بر واردات محصولات کشاورزی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا اخذ نماید تا بتواند واردات این محصولات را محدود نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور کرواسی اخیرا در اقدامی تصمیم گرفته است که ۲۸۰ یورو معادل ۳۱۸ دلار مالیات اضافه تر بر واردات محصولات کشاورزی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا اخذ نماید.

طبق گفته مسئولان تجارت خارجی کشور بوسنی، صادرکنندگان این کشور و همچنین دیگر کشورهای حوزه شرق اروپا برای صادرات محصولات کشاروزی به کرواسی با مانعی جدید روبه رو شده اند که صادرات محصولات کشاورزی این کشورها را با مشکل مواجه کرده است.

واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی به طور کلی نیاز به اخذ مجوزهایی از کشور مقصد دارد که به منظور اطمینان از سالم بودن محصولات و همچنین کنترل های دیگر حوزه کشاورزی انجام میگیرد. به طور معمول هزینه اخذ این نوع مجوزها نیز باید توسط صادرکنندگان پرداخت شود. به این مبلغ اضافه که در زمان واردات محصولات کشاورزی توسط صادرکنندگان پرداخت میشود «مالیات کنترل کشاورزی» گفته میشود.

تا پیش از این مالیات کنترل کشاورزی کشور کرواسی در حدود ۱۲ یورو برای هر محصول در نظر گرفته شده بود اما این کشور تصمیم گرفته است مبلغ این مالیات را برای کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند به ۲۸۰ یورو افزایش دهد. این تصمیم کشور کرواسی به طور خاص بر کشورهای شرق اروپا که صادرات قابل توجهی به کرواسی دارند اثرگذار خواهد بود.

بخش کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد است که همواره مورد حمایت دولت ها قرار دارد. در همین راستا کشورها از هر روشی برای محدود نمودن واردات و حمایت از تولیدات داخلی انجام میدهند. افزایش یکباره و قابل توجه مالیات کنترل کشاورزی توسط کشور کرواسی نیز با هدف محدودیت واردات اعمال شده است.

مسئولان تجارت خارجی کشورهای شرق اروپا از کرواسی درخواست کرده اند که اخذ مالیات اضافه ۲۸۰ یورویی را متوقف نماید اما تاکنون کشور کرواسی پاسخی به درخواست های این کشورها نداده است.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.