۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۰۴۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ دسته: تولید
۰

دولت آمریکا در ۴۰ سال اخیر با هدف حمایت از تولیدات داخلی و به منظور جلوگیری از ورشکستگی خودروسازان این کشور در رقابت با دیگر خودروسازان جهانی، ۱۷ میلیارد دلار به صنعت خودروسازی خود یارانه داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آمریکا در ۴۰ سال اخیر با هدف حمایت از تولیدات داخلی و به منظور جلوگیری از ورشکستگی خودروسازان این کشور در رقابت با دیگر خودروسازان جهانی، ۱۷ میلیارد دلار به صنعت خودروسازی خود یارانه داده است.

دولت آمریکا برای حمایت از صنعت خودروسازی خود در سال های اخیر از روش های متعددی همچون بخشودگی مالیاتی، کمک هزینه تربیت کارمندان، کمک هزینه توسعه زیرساخت ها و دیگر مشوق ها استفاده کرده است.

با اینحال حمایت های دولت آمریکا عمدتا به گونه ای بوده که زمینه را برای جذابیت بیشتر سرمایه گذاری در بخش خودروسازی آمریکا از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی تسهیل نموده است. به این ترتیب دولت آمریکا توانسته است در کنار حمایت از صنعت خودروسازی زمینه را برای ورود نقدینگی بیشتر به این صنعت از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم نماید.

در ۴۰ سال اخیر خودروسازان آمریکایی مانند جنرال موتورز، فورد و تسلا بیشترین حمایت ها را از سوی دولت آمریکا دریافت کرده اند. با اینحال دولت آمریکا در مواردی از خودروسازان دیگر کشورها همچون ولکس واگن، مزدا، تویوتا، نیسان، هیوندای و بنز نیز با در نظر گرفتن شرایطی همچون سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد اشتغال حمایت کرده است.

یارانه ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به خودروسازان داخلی در طول ۴۰ سال اخیر در بیش از ۱۷ ایالت این کشور انجام گرفته است.

بخشی از حمایت دولت آمریکا از صنعت خودروسازی تنها با هدف حمایت از سرمایه گذاری بیشتر و افزایش تولید و اشتغال داخلی صورت گرفته است.

با اینحال بخشی دیگر نیز صرفا برای جلوگیری از ورشکستگی خودروسازان آمریکایی انجام گرفته است که توان رقابت با دیگر خودروسازان را در بازارهای جهانی نداشته اند. به طور مثال بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۷ خودروسازان آمریکایی نیز با مشکلات جدی در تأمین نقدینگی مواجه شدند و دولت این کشور به طور مستقیم از این خودروسازان حمایت کرد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.