۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۰۵۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی
۰

رئیس جمهور روسیه گفت: دولت روسیه پس از حذف تحریم های غرب نیز حمایت از بخش کشاورزی کشور را ادامه خواهد داد، اما این امر به شکل غیرمستقیم است که بر خلاف قوانین سازمان تجارت جهانی هم نخواهد بود.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد) طبق اعلام رئیس جمهور روسیه، دولت مسکو برای حفظ امنیت غذایی و ثبات قیمت به نفع مصرف کنندگان داخلی، حمایت بیشتری از بخش کشاورزی خود خواهد داشت.

در ابن رابطه پوتین اعلام کرد: دو سال پیش، به دلیل تحریم هایی که علیه این کشور شکل گرفت، مشکلات بخش کشاورزی در محصولاتی چون میوه ها و سبزیجات، بر درآمد مردم تأثیر گذاشته و تورم بالایی ایجاد کرد و در همین دو سال تورم به همین دلایل به ۱۲.۹ درصد افزایش یافت.

پوتین گفت: به همین خاطر ما واردات محصولات کشاورزی را ممنوع و یا به طور قابل توجهی محدود کردیم، هرچند حجم تولیدی متناسب توسط مصرف کنندگان داخلی نداشتیم.

وی افزود: ما بهترین کار ممکن را کردیم تا تولیدکنندگان بتوانند تولید سبزیجات و میوه را افزایش دهند. در ادامه هم نیاز است در تولید گوشت، سبزیجات و میوه حجم تولیدی را به اندازه کافی برای پوشش بازار خود توسعه دهیم تا امنیت غذایی ایجاد شود.

پوتین گفت: دولت روسیه پس از حذف تحریم های غرب نیز حمایت از بخش کشاورزی کشور را ادامه خواهد داد، اما این امر به شکل غیرمستقیم است که بر خلاف قوانین سازمان تجارت جهانی هم نخواهد بود.

رئیس جمهور روسیه اشاره کرد: حمایت مستقیم از تولیدات کشاورزی داخلی طبق قوانین سازمان تجارت جهانی ممنوع بوده و حمایت این دولت به شکل غیر مستقیم بوده که برخلاف این قوانین نبوده و در آینده نیز قطعا ادامه پیدا خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین در ادامه تاکید کرد: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی روسیه باید در آینده برای انجام رقابت در همه زمینه های ممکن در بازارهای جهانی تلاش کنند.

وی افزود: ما به شدت کار می کنیم تا کشاورزان بتوانند سرعت افزایش تولیدات خود را حفظ کرده و محصولات رقابتی شود. در صورتیکه کیفیت و کارایی محصولات داخلی پایین تر از رقبای روسیه باشد، همواره این تولید کنندگان داخلی خواهند بود که در بازار داخلی ما مزایایی خواهند داشت زیرا هزینه های نهایی تولید این تولیدکنندگان بسیار ارزان تر خواهد بود.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.