۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۷۹۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

یکی از اقدامات روسیه برای مقابله با تحریم کشورهای غربی، ممنوعیت واردات برخی از محصولات کشاورزی و غذایی از اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکا، کانادا، نیوزلند و استرالیا در سال ۲۰۱۴ میلادی بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد از زمان ممنوعیت واردات محصولات غذایی از کشورهای غربی توسط روسیه، این کشور بیش از ۱۶ هزار تن محصولات وارداتی از کشورهای اروپایی را معدوم نموده است. هدف روسیه از این اقدام نشان دادن عزم جدی خود در اجرایی کردن قانون ممنوعیت واردات از کشورهای اروپایی بوده است.

اکنون حدود ۳ سال از آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ میلادی میگذرد. در پی بحران داخلی این کشور و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، کشورهای اروپایی و آمریکا تحریم های متعددی علیه اقتصاد روسیه اعمال کردند. اما روسیه نیز به جای انفعال و عقب نشینی تلاش کرد تا با اعمال تحریم علیه کشورهای اروپایی و آمریکا اقدامات آن ها را با مقابله به مثل پاسخ دهد.

یکی از اقدامات روسیه برای مقابله با تحریم های کشورهای غربی ممنوعیت واردات برخی از محصولات کشاورزی و غذایی از اتحادیه اروپا و  کشورهای آمریکا، کانادا، نیوزلند و استرالیا در سال ۲۰۱۴ میلادی بوده است.

بعد از آن در سال ۲۰۱۵ میلادی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شخصا دستور داد تا محصولات غذایی که برخلاف قانون از کشورهای غربی به روسیه وارد میشود معدوم شود.

طبق اعلام منابع رسمی در مدت ۲ سالی که از دستور رئیس جمهور روسیه میگذرد بیش از ۱۶ هزار ۶۰۰ تن محصول غذایی از کشورهای غربی وارد روسیه شده و این کشور به منظور نشان دادن عزم جدی خود در ممنوعیت واردات این محصولات غذایی را معدوم کرده است. بیش از ۱۶ هزار تن از این محصولات را میوه و سبزیجات تشکیل داده اند و مابقی آن نیز محصولات حیوانی بوده است.

منبع: مسکو تایمز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.