۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۶۳۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشورهای عضو قرارداد تجارت چندجانبه مرکوسور قصد دارند علاوه بر گسترش این قرارداد تجاری، روابط تجاری خود با دیگر کشورها و اتحادیه های اقتصادی را نیز افزایش دهند.

به گزارش مسیر اقتصاد اعضای قرارداد تجاری مرکوسور در نشستی تأکید کرده اند که قصد دارند با گسترش این قرارداد تجاری بیش از گذشته از ظرفیت تجارت خود با دیگر کشورهای عضو استفاده نمایند.

کشورهای آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه از سال ۱۹۹۱ یک قرارداد تجاری چندجانبه بزرگ با نام مرکوسور را با یکدیگر منعقد کرده اند. در طول این سال ها برخی کشورها همچون ونزوئلا نیز به این قرارداد اضافه شد اما در حال حاضر این کشور عضو رسمی این قرارداد تجاری محسوب نمیشود.

کشورهای آرژانتین، برزیل، اروگوئه و پاراگوئه جزء بزرگترین کشورهای آمریکای جنوبی محسوب میشوند و ظرفیت های تجاری فراوانی با یکدیگر دارند. سران این کشورها در دیدار اخیر خود در کشور آرژانتین تأکید کرده اند که قصد دارند قرارداد تجاری مرکوسور را گسترش دهند و از ظرفیت های آن به نحو مناسب تری استفاده نمایند.

وزیر امور خارجه کشور آرژانتین در این مورد گفته است: «تا به حال به نحو مناسبی از ظرفیت های قرارداد تجاری مرکوسور استفاده نشده و کشورهای عضو مصمم هستند که بیش از گذشته به این مسئله توجه نمایند. علاوه بر این با برقراری روابط تجاری جدید بین اعضای مرکوسور و دیگر کشورهای جهان همچون کشورهای دیگر آمریکای جنوبی و کشورهای اروپایی میتوان به نحوی مناسب تر از ظرفیت های تجاری موجود استفاده کرد.»

کشورهای عضو قرارداد تجاری مرکوسور قصد دارند علاوه بر گسترش این قرارداد تجاری، روابط تجاری خود با دیگر کشورها و اتحادیه های اقتصادی را نیز افزایش دهند. کشورهای شرق و جنوب آسیا همچون چین و هند نیز از اهداف اصلی این کشورها برای افزایش تعاملات تجاری در قالب مرکوسور هستند.

برقراری روابط تجاری در قالب قراردادهای تجاری دوجانبه، چندجانبه و منطقه ای راهکاری مناسب برای افزایش تعاملات تجاری گزینش شده با دیگر کشورها است. این قراردادها درصورتی که به نحوی مناسب تهیه شوند، میتوانند ظرفیت های صادراتی قابل توجهی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نمایند.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.