۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۱۵۳ ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ دسته: تولید
۰

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در هفته تولید داخل آمریکا اعلام کرده است که با قوت از تولیدات داخلی و کارگران آمریکایی حمایت خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آمریکا هفته جاری را هفته تولید داخل نام نهاده و دونالد ترامپ در سخنرانی خود اعلام کرده است که با قوت از تولیدات داخلی و کارگران آمریکایی حمایت خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفته تولید داخل آمریکا گفته است: «من تضمین میدهم که از تولیدات داخلی و کارگران آمریکایی حمایت کنم. برای این منظور دولت آمریکا از تمامی اختیارات قانونی و تدابیر تنظیم گری دولت استفاده خواهد کرد تا بتواند شرایط بهتری را برای تولیدکنندگان داخلی و کارگران آمریکایی ایجاد نماید. ما قصد داریم تبادلات تجاری خود را بر اساس حمایت از تولیدات داخلی ساماندهی نماییم، در حالیکه تا به حال بخشی از تبادلات تجاری به تولیدکنندگان و شرکت های آمریکایی ضررهای زیادی رسانده است.»

ترامپ همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: «من به مردم آمریکا تضمین میدهم که دیگر زمان اینکه دیگر کشورها با زیر پا گذاشتن قوانین اشتغال مردم آمریکا را با خطر مواجه کنند تمام شده است. آمریکا دیگر به این کشورها اجازه چنین کاری را نخواهد داد.»

ترامپ در سخنرانی خود جزئیاتی از برنامه های دولت آمریکا در حمایت از بخش های مختلف تولید داخلی این کشور همچون محصولات کارخانه ای و دیگر تولیدات را ارائه نکرد. اما کارشناسان آمریکایی معتقدند مهمترین تدبیر دولت آمریکا برای حمایت از تولیدات داخلی افزایش تعرفه واردات کالا و اعمال محدودیت های بیشتر بر سر روند واردات کالا است. به طور خاص ترامپ در زمینه ایجاد محدودیت بر سر فروش اینترنتی محصولات خارجی در بازار آمریکا هشدار داده است.

دولت آمریکا هفته جاری را هفته تولید داخل نام نهاده است. یکی از اقدامات دولت در این هفته برگزاری نمایشگاه ارائه محصولات تولید آمریکا بوده است. دونالد ترامپ نیز در جریان این نمایشگاه از محصولات تولید آمریکا که به نمایش درآمده دیدار کرد. در این نمایشگاه محصولات تولیدی از تمامی ۵۰ ایالت آمریکا به نمایش در آمده اند.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.