۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۸۴۵ ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ دسته: تجارت و دیپلماسی، راه ابریشم چین
۰

دو کشور پرتغال و چین میزان ارتباطات خود را به عنوان اعضایی از جاده ابریشم نوین با هدف جذب سایر کشورها در این پروژه  جهانی گسترش داده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد، جانگ ده جیانگ سیاست‌مدار چینی و از مقامات عالی رتبه حزب کمونیست چین که هم اکنون به عنوان رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق، (که مشابه رئیس مجمع ملی در دیگر کشورهاست) در جریان بازدید سه روزه خود از کشور پرتغال عنوان کرد که کشور پرتغال به دلیل موقعیت جغرافیایی خود میتواند نقش تاثیر گذاری در احداث جاده ابریشم نوین ایفا نماید.

همچنین ابراز امیدواری نمود که همکاری دو کشور در این پروژه منجر به یک موقعیت برد- برد برای هر دوی آنها شود.

از طرف دیگر آنتونیو کاستا (نخست وزیر پرتغال) نیز حمایت همه جانبه خود را از برنامه های مربوط به جاده ابریشم نوین اعلام کرد. همچینین وی خاطر نشان نمود که کشور پرتغال آمادگی لازم را برای گسترش همکاریهای خود با چین در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، کشاورزی، زیرساختها، فرهنگ، آموزش و توریسم دارد.

نخست وزیر پرتغال عنوان نمود که پرتغال قصد دارد تا از طریق ایجاد یک محیط مناسب برای سرمایه گذاری، بازرگانان چینی را جذب بازار خود نماید.

کشور چین در ابتدا در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد تاسیس جاده ابریشم نوین را مطرح نمود که این طرح شامل دو مسیر تجاری «کمربند اقتصادی راه ابریشم» و «راه ابریشم دریایی» است.

«کمربند اقتصادی راه ابریشم» در مسیر باستانی راه ابریشم چین را از طریق آسیاس مرکزی،  روسیه و خاورمیانه به اروپا متصل می‌کند. «راه ابریشم دریایی» نیز چین را از طریق دریا به جنوب شرق آسیا و آفریقا مرتبط می‌کند و از این طریق میتواند چیزی حدود ۶۰ درصد جمعیت جهان را پوشش دهد.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.